Verwijderen bezel Duro

Hi allen,

Iemand ervaring met het verwijderen van de bezel van een Casio Duro? Gaat iig niet op dezelfde wijze als bv een skx.

Voor zover ik nu zie slechts mogelijk met een professioneel tooltje…

Anyone?

Ik zeg: Google is your friend :wink:

Eerste hit bij het intikken van de zoekopdracht “remove bezel Casio Duro”: https://m.youtube.com/watch?v=bm7ivVPwtJA

2 likes

Ja, die had ik uiteraard gezien, maar vet prijzig om één keer een bezel eraf te trekken… Vandaar dat ik hoopte om een goed/goedkoop alternatief :wink:

1 like

Misschien gewoon proberen met sterk visdraad spannen. In een 8 vorm. In ene helft de bezel, in andere helft een pen en die aandraaien/ronddraaien zodat het draad zo strak rond de bezel gaat dat je het eraf draait. Zo doe ik het en het werkt prima. Geen beschadigingen aan de kast en bezel.

6 likes

Kijk, daar hebben we wat aan!

1 like

Lijkt mij zeker het proberen waard! Zit alleen nul ruimte tussen de bezel en de kast (bij Seiko wel iets) maar ik ga t gewoon doen. Heb geen verstand van vissnoer, hoe dik moet dat zijn?

Als er een walvis aan kan hangen is het sterk genoeg denk ik. Ruimte ga je ook krijgen als je lang genoeg aandraait. Als draad knapt kun je het nog zo vaak doen als je wilt. Zodra je een lichte kier ziet kun je de rest ook wel met een mesje eraf krijgen.

Het principe is dat je er iets tussen gaat wurmen zodat het los komt of ruimte ontstaat. Visdraad is hier perfect voor.

Bezel op voorbeeld foto zat ook geen ruimte tussen kast en bezel .:+1:

1 like

Okidoki, thnx voor de tip, op zoek naar een stukje snoer en gaan :facepunch:t2:

Wordt vervolgd!

Helaas niet gelukt met vissnoer, geen speld (ook niets anders) tussen te krijgen :thinking:

Nog andere suggesties?

@PeterPG, de bezel die erop zit, is bedoeld als combinatie met het horloge, als voledig eindproduct.

De bedoeling is, dat deze combo blijft bestaan. Dit is de prerogative van de fabrikant-horlogevervaardiger.

Andere horloges hebben ook andere bezels, welke dan weer op dát horloge van toepassing zijn.

N.B.: je koopt toch ook geen uit de Citroën DS serie of de BMW 5-serie om vervolgens een andere motorkap te gaan plaatsen ?

1 like

Dank voor je antwoord Freek.

De bezel gaat eraf omdat er een andere op komt.

Dat is zeker niet de eerste en ook zeker niet de laatste mod die uitgevoerd wordt :wink: Zoals je weet wordt dat met duizenden horloges gedaan, tot en met Rolex aan toe. Tis maar net wat je wil en mooi vindt…

De beste man wil gewoon de bezel van zijn Duro verwijderen.

Als eigenaar van die Duro denk ik dat hij daar het volste recht toe heeft.

De vergelijking met de motorkap is nogal bizar, ik lees nergens dat de topic starter er een bezel van een ander horloge wil op knutselen…

1 like

Niet van een ander horloge maar een mod :wink: