Verwijderen Longines HQ bezel

Dag allen,

Ik heb een Longines Hydroconquest waarvan de bezel (waarschijnlijk door vuil) niet meer klikt bij het draaien maar juist vrijwel wrijvingsloos ronddraait. Ik zou dan ook graag de bezel willen verwijderen om deze schoon te maken en weer netjes terug te zetten.

Nu krijg ik dat echt met geen mogelijkheid voor elkaar. Met een stevige case holder en een case knife / caseback opener krijg ik er geen beweging in.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van (specifiek een HQ) bezel?

En zijn jullie ervaringen dan beter met zo’n tool:

of beter zo’n tool:

Ik hoor graag jullie tips en of iemand mij hier toevallig bij kan helpen:)

Bedankt alvast!

Plaatje voor de sfeer

1 like

Van wat ik links en recht hoor, is Longines een van de minst inhalige en meest sympathieke Swatch-merken wat betreft servicekosten. Ik zou het probleem bij hun neerleggen in plaats van zelf schade te gaan aanrichten. Ik heb zelf ook niet de tools hiervoor; heb een variant van de laatste die je toont en dat werkt voor geen meter.

2 likes

Ik heb de1ste variant, en die werkt ook niet echt… wat Peter zegt, servicepunt en dat zonder schade.

Dan zal de palveer gebroken zijn en is het geen vuil. De tooling zal duurder zijn dan het vervangen van de veer!

3 likes

Die is ook niet geschikt voor draaibezels… daarvoor heb je het 2de model nodig.

De 2de variant heb je nodig van goede kwaliteit.

De veer ziet er zo uit en het gedeelte dat naar boven is geplooid is afgebroken:

4 likes