Verwijderen nauw aansluitende bezel

Ha leden,

Lang verhaal kort: ik probeer deze bezel te verwijderen:

Gaat om een Orient Ray. Er is echter helemaal geen ruimte eronder, ik krijg er niet eens een nagel tussen. Op YouTube vond ik een paar filmpjes die het heel gemakkelijk doen lijken maar mij lukt het met geen mogelijkheid!

Ik heb het met verscheidene aardappelmesjes / keukengerei geprobeerd, tussen de 5 en 6 uur zoals aanbevolen. Ik ben erg voorzichtig om door te schieten en mij te snijden.

Heeft iemand tips? Welk gereedschap kan ik het beste kopen hiervoor?

Zoals hij het doet op dit filmpje:

2 likes

Meestal zit na enig wrikken wel wat ruimte tussen de bezel en de kast. De xx-hoekige veer ligt in een uitsparing. Zet aan de ene kant het mes tussen de bezel en de kast (eventueel afplakken) en druk aan de tegenovergestelde zijde de bezel er naar toe.

Succes.
Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Dank je, maar mijn probleem is dus dat ik het mesje nergens onder krijg om het als hefboom te gebruiken. Hier een bovenaanzicht:

De bezel loopt ook nog eens taps toe. Moet ik misschien een nog dunner mesje zoeken dat wel stevig genoeg is om niet door te buigen?

Als er trouwens iemand in omgeving DH is die dit wil doen in ruil voor een speciaalbiertje kom ik graag langs natuurlijk :wink:

1 like

Ja, ik gebruik altijd een scheermesje, die past er wel tussen.

En snijhandschoenen hebben is ook geen overbodige luxe. Vlijmscherp zijn ze.

en een veiligheidsbril voor als het mesje afbreekt… :frowning:

1 like

Bij de Orient Mako en Ray zit de bezel geklemd middels een rubber ring (net zoals bij een SKX).
Het vraagt wat geduld en een scherp mes, mij is het gelukt met bijv. een aardappelschilmesje :wink:

1 like

Bedankt!

Ik heb van alles geprobeerd - een deksel van een blik tonijn, een keramisch groentemes (gelukkig goedkoop want brokkelde gelijk af, paste er wel tussen) en nu lukt het met een aardappelmesje ertussen te komen! Maar dan…

Het lemmet buigt ipv dat de bezel loskomt :joy::crying_cat_face:

:cool::grin: Yeaaaaaaaah!!!

“Lachen kan plezier uitdrukken”, jazeker!

2 likes

Nog een foto van het trotse resultaat*:

• = dat is te zeggen, de insert ligt nog los in de bezel. Het stukje bezeltape dat ik had liggen ben ik in alle woede kwijtgeraakt en ik heb geen idee waar het naartoe is! Gekmakend!!
6 likes

Haha, zo herkenbaar dat soort dingen!
Maar het is gelukt. Dat stukkie tape komt wel boven water.

Amazing dat dan direct de dial meekleurt :grin:

5 likes

Den Helder?

Den Ham

1 like

Een mooie plaats, linksaf bij Vroomshoop.

1 like

dan plakt het vast niet meer… :confounded:

3 likes

Badoemtsj :wink:

1 like

melige bui…

1 like

Haha hij was mooi👍

Goed filmpje