Gaat om een Orient Ray. Er is echter helemaal geen ruimte eronder, ik krijg er niet eens een nagel tussen. Op YouTube vond ik een paar filmpjes die het heel gemakkelijk doen lijken maar mij lukt het met geen mogelijkheid!
Ik heb het met verscheidene aardappelmesjes / keukengerei geprobeerd, tussen de 5 en 6 uur zoals aanbevolen. Ik ben erg voorzichtig om door te schieten en mij te snijden.
Heeft iemand tips? Welk gereedschap kan ik het beste kopen hiervoor?
Meestal zit na enig wrikken wel wat ruimte tussen de bezel en de kast. De xx-hoekige veer ligt in een uitsparing. Zet aan de ene kant het mes tussen de bezel en de kast (eventueel afplakken) en druk aan de tegenovergestelde zijde de bezel er naar toe.
Bij de Orient Mako en Ray zit de bezel geklemd middels een rubber ring (net zoals bij een SKX).
Het vraagt wat geduld en een scherp mes, mij is het gelukt met bijv. een aardappelschilmesje
Ik heb van alles geprobeerd - een deksel van een blik tonijn, een keramisch groentemes (gelukkig goedkoop want brokkelde gelijk af, paste er wel tussen) en nu lukt het met een aardappelmesje ertussen te komen! Maar dan…
= dat is te zeggen, de insert ligt nog los in de bezel. Het stukje bezeltape dat ik had liggen ben ik in alle woede kwijtgeraakt en ik heb geen idee waar het naartoe is! Gekmakend!!