Verwijderen stift Harley 375

Beste HF-ers,

Weet iemand van jullie hoe ik de opwindstift van dit uurwerkje kan verwijderen. Op de 1 jewel versie staat er een stip dicht bij het brugje maar op deze versie kan ik geen enkel punt bij de stift vinden waar je op kan drukken. Verder lijkt erop alsof het uurwerkje bij dit horloge aan de voorkant moet worden verwijderd (gezien de twee schroefjes waarmee hij in de kast is bevestigd).

Groeten,

Coos

Hoi coos,

Hier bespreken ze twee opties.
De een iets minder conventioneel dan de ander.

Verder is het best bijzonder wat je allemaal op YouTube tegenkomt als je op Ronda en movement zoekt. :joy::joy::joy:

Je bent Climholland of je bent het niet hè.

Die link had ik ook gevonden. Dat tweede puntje dicht bij de brug zit er bij mij niet op. Hier hebben ze uiteindelijk de kroon eraf geschroefd. Dat moet toch anders kunnen

afbeelding

Hier had je al eens op gedrukt in verschillende kroon standen? In de 500 serie is het hierop drukken en stem verwijderen.

Dat had ik inderdaad geprobeerd maar dat is een elektrisch contactje. Op de 515 zie je twee puntjes. De één is een contact en de ander een drukpunt voor het verwijderen van de stift. Datzelfde zie je ook op de 375 met 1 jewel. Helaas op deze niet.


Goedenavond Coos,
Hier een afbeelding van het uurwerk zonder electroblok ik heb met een pijl aangegeven waar te drukken om de stift los te krijgen.

Groeten Jeroen

Beste Jeroen,

Ik neem aan dat je dit puntje bedoelt. Ik heb hier meermalen hard op gedrukt in alle standen van de kroon maar helaas kwam er niks los. Normaal zit er in zo’n drukpunt ook altijd zo’n putje waar je je pincet in kan drukken. Hier is dat een puntje.

Lasita 1

Inmiddels heb ik het kastje uitwendig schoongemaakt en een nieuw batterijtje geplaatst en alles werkt prima. Op termijn zal er wel een nieuw glaasje in moeten en dan moet ik dit opnieuw proberen.

Groeten,

Coos

1 like

Hoi Coos, je drukt op het goede punt misschien harder drukken.

Groeten Jeroen

Ik ga het volgende keer nog een keer proberen. Hij gaat eerst terug naar de eigenaar.

1 like