Verwijderen uurwerk JLC

Goedenavond,

Ik zit al enige tijd met de vraag hoe ik mijn uurwerk via de voorzijde kan verwijderen van mijn Jaeger-LeCoultre club.

De kroon en het glas krijg ik gedemonteerd maar hij komt er niet uit.

Nu heb ik een afbeelding gezien via Chrono waar ze het uurwerk wel er uit hebben gehaald.
Maar zie ik iets over het hoofd??

De rand bij de lugs is een vast deel.

Denk dat @vinwat je hier mee kan helpen .

1 like

Op de laatste foto ziet het er uit als een tige brisée.
Kijken of @vinwat zegt wat je daarmee moet doen (ik weet het maar durf het hier niet te zeggen)

1 like

Wel, ik vraag mij af waarom je het uurwerk uit de kast wil halen, of is er iets aan de hand met het uurwerk?
Maar als je evenwel toch het werk eruit wil halen, dan is dat te doen door na het uittrekken van de opwind kroon met de female stift, de stift die nog in het uurwerk zit, dus de male stift, naar binnen te drukken met een passende push pen.
Immers door het uittrekken zal de stift in het uurwerk in de wijzerverzet positie worden gezet en dus langer worden en gedeeltelijk in de tube van de kast komen.
Dan zal het uurwerk er zonder problemen uit kantelen.
Wil dat niet gaan, dan kan het ook zijn dat het uurwerk een fractie linksom gedraaid moet worden.
Dan zit er vermoedelijk een uitsparing in de kast aan de linkerkant van de tube waardoor de male stift vrij komt en het uurwerk er uit zakt.
Succes en laat maar weten of het is gelukt.

5 likes

Het is gelukt thnx voor de informatie

1 like

Graag gedaan.
Was het alleen de opwindas terug duwen?
Maar waarom wilde je het uurwerk eruit hebben.
Ben toch benieuwd.

Het was idd alleen de opwindas terug duwen.

Heb iemand die geïnteresseerd is in de JLC maar wou wel het uurwerk zien.

1 like

Oke. Begrijpelijk