verwijderen van Seiko Super Clear coating (sapphire)

Hallo allemaal,

Ik heb een Seiko horloge met Super Clear Coating, maar het lijkt ongewoon veel krassen op te lopen, wat mij verbaast omdat ik nooit soortgelijke problemen heb gehad met het glas van mijn andere horloges. Daarom denk ik erover om deze coating te verwijderen. Heeft iemand ervaring met het succesvol verwijderen van deze coating zonder het horlogeglas te beschadigen? Ik zou graag willen weten hoe dit is aangepakt en of het eindresultaat bevredigend was.

Zoals ik begrijp, is deze coating ontworpen om reflectie te verminderen en het glas te beschermen, maar ik heb gemerkt dat het krassen kan krijgen die nogal zichtbaar zijn. Ik weet dat het niet aanbevolen is om deze coating zelf te verwijderen omdat het risico op beschadiging van het glas groot is, en dat het veiliger kan zijn om het glas professioneel te laten vervangen.

Heeft iemand ervaring met het zelf verwijderen van deze coating?
Bedankt voor jullie tijd en kennis!

2 likes

Ik heb met peek en een dremel (met polijst borsteltje) de ar coating van een breitling een keer verwijderd. Dit ging super easy

2 likes

Ik bedoelde peek

Polywatch voor glas (niet de standaard witte tube) doet wonderen.

1 like

ik ga dit ook proberen! bedankt voor jullie reacties :slight_smile:

1 like

Wat is peek ?

Je zou kunnen overwegen om een ander saffier glaasje te laten plaatsen door een horlogemaker. Misschien met AR coating aan de binnenzijde…

1 like

Ja als deze diy fout gaat ga ik dat zeker doen👍