Verwisselen datumring Seiko

Hallo allemaal en een hele goedemorgen!

Ik zat het forum wat door te spitten en kwam deze nog tegen van Lucien;

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,42804

Nou hoef ik zelf niet zo’n hele verandering aan hte horloge, mar zou wel graag een Seiko willen met zwarte datum en dag aanduiding.

Het gaat om de SKX023 K2 (is geloof ik de 38mm versie), weet iemand of er hiervan zwarte schijven beschikbaar zijn? Veel Seiko’s zijn groter dan 38mm, dus vandaar mijn vraag. Vind het een heel mooi horloge, maar die datum/dag in het wit zie ik dus liever in het zwart.

Iemand hier enig idee? Alvast dank voor het meedenken! :smiley:

Even off topic :

JW mag ik de Ancre nog zien ben er een beetje nieuwsgierig naar.

Datumringen en/of datum/dagringen van de Seiko’s zijn onderling uitwisselbaar.

Het formaat van het horloge is daarbij niet van belang, alleen het uurwerk. De meeste automaten zijn 7S26, 7S35 of 7S36 en dat is allemaal uitwisselbaar.

Het enigste wat van belang is, is de positie van de kroon aan het horloge. Een horloge met de kroon op 3 uur heeft andere schijven als een horloge met de kroon op 4 uur.

Chronograph.com heeft deze schijven in de verkoop, wel effe aangeven of ie dus voor een “3 uurs kroon” of “4 uurs kroon” is. Vaak worden deze schijven ook uit goedkope Seiko 5jes gehaald of evt. uit sloop uurwerkjes.

(Qua afmetingen zijn ze geheel identiek alleen staan de dagen/data’s net effe anders op de schijf zodat ie netjes achter het venster verschijnt. Aanpassen zonder een hoop gerommel gaat niet, kan ik melden uit eigen ervaring. )

Ha Lucien,

bedankt voor je reactie. Ik heb ff gekeken op Chronograph en vond deze:

Prijs is alleen wel ff een goede 50USD. Moet er dus wel nog ff over nadenken. :wink:

2006 Schreef:

Even off topic :

JW mag ik de Ancre nog zien ben er een beetje
nieuwsgierig naar.

Groet Peter

Ha Peter,

de Ancre heb ik vorige week meteen ff naar de horlogemaker gebracht, btje reinigen, poetsen e.d. Als het goed is zou die aankomend Vrijdag klaar moeten zijn. Als dan ook m’n andere aanwinst binnen is, de Minerva, maak ik meteen wat mooie foto’s van de hele huidige collectie. Hopelijk krijg ik dus deze week alles binnen… maar goed, afwachten dus maar! :stuck_out_tongue:

dat is het complete uurwerk, je hebt toch alleen de datum schijven nodig ?

Alleen een paar schijfjes is voldoende…je hoeft er geen heel uurwerk in te zetten. (alhoewel een reserve uurwerkje is altijd handig als je meerdere seiko’s hebt…)

Ik meen dat ik een tijd geleden ongeveer 18 USD heb betaald voor een setje schijven incl. versturen.

Stuur effe een mailtje naar Lee via de contact functie.

Ik denk dat ik nog wel een binnenwerkje heb liggen met de kroon op 3 uur… Weet niet of die nog goed is, hij ligt in mijn onderdelen-bakje…
I’ll check vanavond als ik thuis ben.