Verzadigd. Daarom Back at One: de Speedmaster Pro

Het is een leuke reis geweest. Ooit 12 jaar geleden begonnen met quartz modeklokjes van Fossil en Diesel. Daarna even een uitstapje naar TW Steel.

Mijn eerste echte was een Hamilton X-Wind. Dat gevoel van een 7750 die lekker wiebelt op je pols: hhmmm… (a la Homer Simpson).

Hierna begon de flipperperiode met uitstapjes naar nog een Hamilton, Glycine, Meistersinger, meerdere Orissen, een rus en nog wat klokken die ik vergeet.

Voor mij begon het echte-echte werk met Omega. Eerst een Speedmaster en later een Planet Ocean 2500 (die had ik nooit weg moeten doen). Later nog een Tin Tin, maar die heeft het ook niet lang uitgehouden. Uiteindelijk was er de grail: een Sub no date.

De Sub heb ik een paar jaar gedragen, maar ineens was het gevoel weg. Te grote lugs, de blingy ceramische bezel en ja ook de reacties van andere mensen enz. Dus weg moest ie. En toen?

ik zit in een situatie die ik lang niet heb gehad: slechts 1 horloge in collectie. Ik heb met Jeroen (@Triplock noemt ie zichzelf nu geloof ik. Klinkt als een rapper of zo :joy:) mijn Tin Tin geruild voor een vanille Speedmaster (met bijleg natuurlijk, ik ben niet helemaal gek). En het bevalt me prima: lekker rustig en omdat het een veelzijdig horloge is kun je er alle kanten mee op. Dit is mijn tweede Speedmaster Pro en wellicht blijft deze nu :wink:

Dus: ik ben Back at One. Met de Speedmaster. Allemaal mee zwijmelen:

20 likes

Back at square one…lekker bezig. :+1:

Een leuk horloge voor een one piece collection :+1::clap::+1:

Veel draag en kijkplezier met je nieuwe collectie :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://vignette.wikia.nocookie.net/degrassi/images/2/24/Mmm_-_Homer_Simpson.gif/revision/latest?cb=20140127212049

1 like

Ik zit er ook aan te denken om de Speedy pro als eerste echte-echte horloge te halen, maar twijfel nog of een handwinder nog iets voor mij is… Alleszins, ik denk dat je met deze als 1 piece niets mee kan misdoen. Door de vele mogelijkheden met bandejs heb je als het ware (minstens!) 5 horloges in de box!

Nice! Proficiat.

Een korte aanname; het gaat hier niet bij blijven zolang je hier lid blijft. Al ga je dat je de komende tijd wel wijsmaken :wink:

1 like

Doe gewoon minstens 5 horloges in die box. En stop met jezelf iets wijs te maken… :smiley:

1 like

Tsja… Vergelijk het met je lievelings prakje … dat wil je toch ook niet elke dag eten ? :innocent:

Op zich is er natuurlijk niets mis om iedere ochtend even je horloge op te winden. Ik ben laatst gezwicht voor een Mark 40, vooral vanwege het iets kleinere formaat en dan is het ook nog een automaat, zonder de nadelen van een reduced (in mijn optiek dan).