Ik ben benieuwd waar jullie je inspiratie vandaan halen en wat (bijv.) de trigger is om iets te verzamelen. Ik ben zelf gevoelig voor rijtjes of thema’s.
Zelf laat ik me leiden door mijn smaak van het
moment, het gevoel dat ik bij een horloge krijg
en, niet onbelangrijk, budget…
Idem. Bepaalde horloges zijn leuk, maar budgetair voor mij niet haalbaar (die grens is overigens in de loop der tijd wel aardig verschoven, maar dat terijde). Qua merk wil ik het ook een beetje in lijn houden (in mijn geval Omega en Breitling). Daarnaast vind ik verscheidenheid (binnen die merken) ook wel belangrijk. Als horloges (naar mijn idee) weer teveel op elkaar gaan lijken, gaat er vaak weer eentje weg.
Even los van het schaamteloze gebruik van mijn horloges in deze post ben ik afgestapt van het idee het het een verzameling moet zijn. Als ik een bepaald horloge erg mooi vind en ik hebberig word(want dat is het teken!) dan kijk ik of er fondsen zijn en anders gaat er, net als bij de Trioka van Drs P een “kindje” uit de slee naar de hongerige wolven (niet snappen: Google op Drs P en troika).
Maar voorspel dat Krabong ooit nog eens een prachtige serie Ingersols of Fossils zal tonen op dit forum :)-D
Even los van het schaamteloze gebruik van mijn
horloges in deze post ben ik afgestapt van het
idee het het een verzameling moet zijn. Als ik een
bepaald horloge erg mooi vind en ik hebberig
word(want dat is het teken!) dan kijk ik of er
fondsen zijn en anders gaat er, net als bij de
Trioka van Drs P een “kindje” uit de slee naar de
hongerige wolven (niet snappen: Google op Drs P en
troika).
Maar voorspel dat Krabong ooit nog eens een
prachtige serie Ingersols of Fossils zal tonen op
dit forum :)-D
Tot zondag Jongen !
H-Opa
Auwe … waar meen jij een horloge van jou te zien?
Jij hebt geen Mark II en ook geen 69-er met een 1479 band…
Met zulke is het ooit begonnen,alleen toen was het geen verzamelen.
De Bullhead is ooit verloren geraakt en het dameshorloge is er nog(net als de dame ).
Jaren later( Door de opening van het eerste winkeltje van Ruud Kuipers "Clockwise )is het virus ontwaakt.
Inmiddels
Uitvoeringen van de Seiko 6138 serie
Setjes;
Vierkant als thema, vind ik ook wel aardig.
Dure aanschaf deels op aandringen van en gesponsord door de dame die ooit dat Seiko klokje kreeg.
Dat heeft het mogeljik gemaakt dat oa deze er is.
En deze;
En deze;
Daar kan je dan weer setjes mee maken,
Maar vaak wordt de inspiratie gevoed door hebberigheid.
En dan denken van als ik hem een tijdje in bezit gehad heb doe ik hem weer weg.
Alleen dat weer wegdoen lukt mij niet erg.
Zo wordt de verzameling allengs groter en uitgebreider.
Ik heb voor mezelf een limiet gesteld om het enigszins te beperken, alleen mechanisch en Zwitsers tussen 1945 en 1985. Maar met zulke ruime omschrijvingen (en dan hou ik me er nog niet aan) is het nog te makkelijk om toch weer wat aan te schaffen. Ik heb wel een tweedeling gemaakt voor mezelf in een blijvende collectie en een collectie om te flipperen.
En voor mezelf een kleine lijst gemaakt met heilige gralen die ik nog echt moet hebben. (Tot nu toe heb ik er daar maar nog 1 van en kan ik dus nog wel even door)