Zijn er hier kenners die een idee hebben van de waarde van dit horloge? Het betreft hier een Chopard Mille Miglia uit 1999, uitgebracht in een oplage van 1000 stuks. Staat is zeer goed en horloge is incl. alle documenten en verpakkingen.
Je zou dit type eens kunnen intypen op Chrono24.com, wellicht krijg je een idee wat de waarde /verkoopprijs momenteel is.
Mooie klok trouwens.(tu)
gr Ron
Ik denk niet dat zo’n horloge verzamelwaarde heeft, gewoon een 2e hands waarde.
Dit horloge mag er dan één uit een gelimiteerde serie zijn (en is ook een heel mooi ontwerp, maar dat is mijn smaak), maar de Mille Miglia serie bestaat nog steeds. Verder is het uurwerk in dit horloge niet zo bijzonder, het is een chrono-moduul op een ETA2892 uurwerk, wat het ook minder begerenswaardig (op termijn) maakt.
er staan er op chrono 24 behoorlijk wat je kunt daar een goed idee krijgen van wat de waarde is…
Volgens mij staat deze specifieke uitvoering er niet op?
Hij lijkt mij in elk geval niets meer waard dan de meest gelijkende andere horloges van Chopard.
Kan iemand er iets aan koppelen qua geldwaarde?
Olivier Schreef:
Kan iemand er iets aan koppelen qua geldwaarde?
marcel1210 Schreef:
er staan er op chrono 24 behoorlijk wat je kunt
daar een goed idee krijgen van wat de waarde
is…
voor zover ik even snel heb kunnen nagaan, worden er voor elke editie van de MM chopards gemaakt; Een serie voor de deelnemers, Een gelimiteerde serie,en nog een aantal ongelimiteerd. Er zijn er dus nogal wat per editie. Ik denk dat de prijzen van de Chopards van verschillende edities niet zoveel verschillen. Wat nog verschil uit zou kunnen maken in de prijs is Of je een 'deelnemers horloge’hebt of een gewone limited of een ongelimiteerde…
Ik heb wel gezien dat er van deze serie ook uitgaven zijn zonder het jaartal erop.
Bij mij staat er dus 1999 op de wijzerplaat. Dit was een speciale uitgave ter ere van de 20-jarige samenwerking van de Mille Miglia met Chopard.
dat er 1999 op de wijzerplaat staat klopt wel(mm editie 1999) Als het een speciale editie voor de 20 jarige samenwerking is zal dit in de papieren staan…
Hoi Olivier,
Na een dag nog geen bedrag.
Wat is verzamelwaarde?
Als je hem kwijt moet, denk ik dat je tussen de 1300 en de 1500 netjes hebt betaald gekregen. Als ik kijk op marktplaats.
Maar voor de verzekering moet je hem misschien wat hoger aanhouden.
Misschien zijn hier kenners die een ander bedrag kunnen verklaren. Maar ik als liefhebber dacht dus aan dit bedrag.
Groetjes Davy
Verzamelaarswaarde is er niet echt.
Waarde van het horloge an sich hangt af van of iemand het mooi genoeg acht om te kopen, hoeveel die persoon ervoor over heeft etc.
Een echt bedrag zie je alleen bij een verkoop. De rest is “nattevingerwerk”.
Voor de vergelijking met gelijkwaardige horloges moet je kijken op de plaatsen die al genoemd zijn:
- Chrono24
- Marktplaats
Bedenk dat de horloges daar nog te koop staan, de opmerking: “vraagprijs is niet gelijk aan de koopprijs” gaat ook op de genoemde sites op…
Klopt. Maar die te koop staat word bijna 1200 geboden dacht ik. Maar daar zit ook nog geen orginele doos bij.