Verzameling Nato's & ervaringen

Ben inmiddels een tijdje de gelukkige eigenaar van een Tudor Black Bay Fifty Eight. Het mooie van dit horloge is dat het zich erg goed leent voor allerlij soorten banden. Ik heb inmiddels wel een originele stalen band in bestelling. De BB58’s waren en zijn best schaars, dus toen ik er 1 tegen kwam voor een goede prijs ben ik niet heel erg bezig geweest met wat voor band erop zat (wat achteraf wellicht slimmer was geweest).
Wat ik erg lastig vond was het vinden van mooie ‘after market’ straps die geen afbreuk doen aan het horloge. Op forums vond ik wel flarden aan informatie, maar niet een leuk overzicht van hetgeen er verkrijgbaar is. Lang verhaal kort; in Nederland heb ik nog steeds geen goed adres voor nato’s. Lederen banden i een ander verhaal, maar daar heb ik minder mee.
Ofwel; ik hoop dat jullie dit handig/interessant vinden!

Van links naar rechts;

• originele van Tudor, mooie band, in tegenstelling to de meeste Nato’s vlecht je de band niet langs de spring bars, maar gaan de spring bars dwars door de band. De band is naar mijn mening wat kort dus je kan de ‘ringen’ niet mooi verdelen. Mijn pols is overigens 19cm ter referentie
  • Zuludiver ‘Bond’ strap van Watchgecko. De kleurcombinaties van dit bedrijf zijn erg mooi. De afwerking is ook erg goed, enige nadeel is dat de straps flinterdun zijn (0.9 / 1mm). Nu heb ik een Seiko waar dit handig is, maar dan zou ik eigenlijk eerder voor een kromme springbar gaan.
  • Seatbelt nato van Toxicnato’s, erg mooie glanzende band, netjes afgewerkt, geen scherpe randen. Erg comfortabel. Het enige nadeel is dat de gaten in de nato niet zo mooi/netjes blijven
  • idem
  • nog een Zuludiver
  • en nog 1
  • custom strap van Watch Wonderland. Olive Espom leer.
  • lederen nato van Crown and Buckle mooi dun en comfortabel leer. Werkt wel behoorlijk, maar vind ik niet perse een nadeel (BlackBay 58 eraan vast)
  • 1 van m’n mooiste Nato’s (vind ik) qua hardware, kleurstelling en algehele afwerking; Moosestrapco.
  • Crown and Buckle ‘Chevron’ band, ietsje langer dan de originele Tudor nato. ‘Ringen’ dus wat beter te positioneren, lengte aanpassen is net als bij het origineel een gedoe, maar de kleurstellingen van de Chevrons zijn echt super. Hardware is glans/brushed; super nette afwerking ook.
  • idem
  • Seatbelt nato van Crown and Buckle. Zelfde verhaal als bij die van Toxicnatos, maar de gaten blijven netter.
  • idem
  • een relatief grove Zuludiver nato met bronzen hardware. Niet perse comfortabel, wel onverwoestbaar.
  • Zulu ‘Bond’ nato van (volgens mij) Crown and Buckle. 1tje met 3 ringen, vind ik persoonlijk fijner dan 5. Horloge ligt minder hoog op de pols en je bent vrijer in de plaatsing van het horloge op de band.
  • idem
  • idem, minder ‘Bond’
  • idem maar met bronzen hardware
  • m’n eerste extra band van Haveston. Prima band maar de afwerking van het nylon vind ik wat minder dan de andere merken. Hardware is wel erg netjes
5 likes

Damn, lekkere verzameling!

1 like

Ik zou even kijken bij: https://strps.watch/
Top nato’s te vinden.

OT: erg stoere collectie! Een ander bandje geeft vaak een totaal ander horloge gevoel.

3 likes

Die zien er wel goed uit ja. Weet je of die rechthoekige gasten een beetje netjes blijven?
Ik mis nog een mooie koper/bruine kleur :slight_smile:

1 like

Een kleine greep uit mijn laatje met nato’s.
Draagt heel comfortabel als het warm is.
Maar ik heb er nu zo veel dat ik mezelf een
inkoop stop heb opgelegd :grin:

2 likes

na die stalen band denk ik dat dat ook even gaat gebeuren… maar soms…

1 like