Van “agirwatch” uit Zwitserland op Ebay. Ik hád de Citizen en de Casio gekocht, bleek dat ie er gelijk maar een leuk tijdschrift én een Dugena bij had gedaan! (ik hoop dat het geen foutje was…)
Nogmaals, ze hebben allemaal solar! De Dugena ook! Staat ook in de post vlak boven die van jou Marnix!
Zoom in op de foto van de Dugena en je ziet de zonnecellen.
Nogmaals, ze hebben allemaal solar! De Dugena ook!
Staat ook in de post vlak boven die van jou
Marnix!
Zoom in op de foto van de Dugena en je ziet de
zonnecellen.
whoops, had ik blijkbaar gemist.
zo hey, had nog.ingezoomd, maar zag ze in eerete instantie op mn smartphone nog steeds niet. ze zijn ook niet zo duidelijk aanwezig als op de casio. gelukkig maar ook.
Hoi, ik ben een absolute leek wat betreft ‘radio controlled’, waar moet ik deze zonnecellen situeren? Ik zie er absoluut niets van, zelfs niet op de casio
Hoi, ik ben een absolute leek wat betreft ‘radio
controlled’, waar moet ik deze zonnecellen
situeren? Ik zie er absoluut niets van, zelfs niet
op de casio
Op de Casio tussen het display en rode lijntje. Je kent die ouwe solar rekenmachines misschien wel.
De 4 zonnecellen worden gescheiden door de 3 witte lijntjes. Die lijntjes zie je ook bij de Casio. Op 12 uur zit zo een streepje, op circa 2 uur, tussen 5 en 5 uur in, op 6 uur, 7 en 10 uur. Allemaal hele dunne lijntjes waartussen een zonnecel schijfje ligt.
Op de Dugena is hett heel moeilijk te zien, maar op 3, 6, 9 en 12 zit een donker streepje die volgens mij 4 zonnecellen van elkaar gescheiden houdt.
Op de Citizen is het helemaal niet zichtbaar volgens mij. Ik dacht dat zij namelijk een UV lichtdoorlatende wijzerplaat er bovenop hebben gezet, waar je met het blote oog niet doorheen kan kijken. Net als die UV doorlatende badkleding.
Thanks marnix.moed! Als je erop let zie je het inderdaad! Bij de duvena zie je ook een soort cirkel in het midden bij de wijzers. Dan heb ik weer iets bijgeleerd
Ik vind de Casio het mooiste trouwens, heb er een aantal jaar geleden voor gekeken zo eentje aan te schaffen. Lijkt me een handig horloge voor bij het sporten en allerhande activiteiten. In het dagelijkse leven draag ik liever wat klassiekers dus analoog… (hoewel ik regelmatig mijn digitale speedmaster draag maar dat is de uitzondering op de regel )
Niets meer aan toe te voegen Minpunt van de Dugena is dat de minutenwijzer niet netjes op de streepjes uit lijnt. Geen correctie mogelijkheid helaas Maar goed, een gegeven paard enz…