Verzameling Speedmasters?

Wilde dit toch even delen met jullie,

Zag dit op Ebay staan,weet niet of dit wel klopt.
Ongeveer 7800 US$ per stuk,of is het de verzameling op zich wat de prijs bepaalt( of het koffertje :D)

http://cgi.ebay.com/RARE-OMEGA-SPEEDMASTER-MISSIONS-MOON-WATCHES_W0QQitemZ160343018788QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item2555304d24&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1326|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

gr Ron

Tja, een tijdje geleden kon je nog wel makkelijk een hypotheek krijgen om zoiets leuks te kopen.

Menno

Zal wel aan mij liggen,maar zo’n collectie zou je toch dan bij een veilinghuis onder de hamer brengen en niet op ebay?
Tenzij er een addertje aan zit?

gr Ron

Die koffertjes, met inhoud en compleet, en echt, zijn inderdaad een vermogen waard. Maar via Ebay, no-way…

hans

Dit is een set die Omega heeft uitgebracht en is inderdaad een vermogen waard. Tenzij ik me vergis is deze set in een oplage van 10 gemaakt. Hij is gemaakt ter nagedachtenis aan 40ste verjaardag van de speedmaster in 1997. Er zitten 22 speedmasters in, één uniek gemaakt exemplaar voor elke NASA missie in de periode van 1965 tot en met 1973. Bovendien zit er een replica in van de originele 1957 speedmaster. De koffer is aan de binnenzijde bekleed met materiaal dat ook wordt gebruikt voor de NASA ruimtepakken.

Ik hoor wel eens mensen praten hier op het forum over het zien van een horloge als investering; dit is één van de weinige sets die het als investering goed zou kunnen doen. Als je het geld kan missen dan kopen, en een hele sterke kluis opbergen, nooit een horloge aanraken en dan over een jaar of 15 weer eens kijken wat je er voor vangt… Helaas dekt mijn creditcard dit soort bedragen niet.

Overigens blijkt er op dit moment niet heel veel interesse voor de set; hij is het afgelopen jaar al meerdere malen op eBay opgedoken.

Zelfs al zou ik het geld er voor hebben: ik vind het teveel van het goede.
Ik zou graag een Speedmaster Prof hebben en dragen, maar dit ‘setje’ is alleen om mee te pronken. Daarom is er ook niet veel belangstelling voor, denk ik.
Overbetaalde voetballers en rappers kopen ook liever iets anders:D

Dat is wel een héél mooi setje ::o