Hoi, ik ben nieuw op het horlogeforum. Ik heb het horlogeforum gebruikt om meer te weten te komen over de verschillende horloges. Ik was me enige tijd aan t orienteren op een bijzonder horloge om te dragen en vervolgens over te dragen aan mijn zoon als hij de leeftijd heeft om ervan te genieten (nu 5 jaar.) Het is een prachtige Mesitersinger Lunascope geworden die ik voor een mooie prijs bij een juwelier heb mogen kopen. Inmiddels heb ik met de zoektocht de smaak te pakken gekregen en denk er over om een kleine verzameling te starten van bijzondere en echt onderscheidende (2e hands) horloges voor relatief schappelijke prijs.
Nomos World Timer
IWC Portugese Chronograph
Frederique Constant Toubillion
Bretling Navitimer automatic
Omega Speedmaster Professional
Wat vinden jullie van het lijstje en welke unieke onderscheidende horloges zouden jullie adviseren om op te nemen?
Er wordt hier op het forum soms nogal ingewikkeld gedaan over het ‘opbouwen van een collectie’. Het komt in principe gewoon neer op het kopen van horloges die je mooi vindt of om wat voor reden dan ook graag wil hebben. Doe dat een tijdje en dan heb je een verzameling. Laat je verder niks wijs maken!
Tja, wat noem je onderscheidend? “Apart” is ook onderscheidend en er zijn zat aparte horloges. Of ze mooi zijn, dat is dan nog de vraag, maar over smaak valt niet te twisten, toch?
Ik vind het horloge dat ik afgelopen week heb gepast wel apart, de BVLGARI OCTO Skeleton. Maar ja, ik ga geen 20+k voor apart/onderscheidend uitgeven.
In ieder geval succes met jouw zoektocht en veel plezier hier op het forum.
Welkom op HF. Mooi horloge deze meistersinger.
En collectie opbouwen doe je lekker zelf.
De lijst die je hebt zijn mooie horloges. Misschien kun je uitleggen wat je met onderscheidend bedoelt?
Mijn lijst ziet er heel anders uit. En volgende maand weer anders. Een ieder gaat zijn eigen weg.
Welkom op HF!
Waarom moet het onderscheidend zijn? Zou gewoon lekker kopen wat je mooi en gaaf vindt!
Overigens niks mis met de horloges op je lijstje. Maar een Speedmaster Professional is niet heel erg onderscheidend. Dan zou ik eerder voor een (TAG) Heuer Carrera chrono gaan. Bijvoorbeeld de nieuwe Glassbox of juist een vintage exemplaar. Daar loopt tenminste niet de halve horlogegekkieswereld mee.
Gewoon kopen wat je mooi vindt, tijdje dragen en als het toch blijft kriebelen flipperen.
P.s. een horloge kopen voor je kind is wat mij betreft echt BS. De hobby’s van m’n Pa vond ik geen reet aan en dito voor mijn kids. Als ze later wel interesse hebben prima, maar het argument het is een erfstuk zitten je kids meestal niet op te wachten… heb je een horloge 20 jaar met zorg behandeld, zij verpatsen het wellicht voor een scooter of zo. Maar goed, even een zaterdagavond dingetje
Je lijstje is erg leuk maar ook best voor de hand liggend. Onderscheidend is als alleenstaand criteria een moeilijke om te handhaven binnen een horloge collectie of je komt inderdaad al heel snel bij de heel aparte modellen uit.
Zoals hier al meermaals aangeraden koop vooral wat jou aanspreekt, iets wat je gedachte niet meer verlaat nadat je het gezien of zelfs gepast hebt. Op die manier heb je er meestal ook lang plezier van en hoeft je ze niet na een paar maanden weer in de verkoop te gooien.
Nee gewoon de waarheid. Als ze je hobby al leuk vinden voor jou wil dat nog niet zeggen dat ze ze gaan dragen als erfstuk. Mijn dochters zijn nu volwassen en geven mij soms een horloge cadeau. Zelf dragen ze altijd één en dezelfde retro Casio.
Mijn pa kreeg ooit een gouden Tissot van zijn baas voor trouwe dienst, hij droeg 'm als klus horloge, zo lelijk vond ie 'm. Liever een Casio en voor geen goud een gouden horloge om.
Kortom, ik ben de enige met deze hobby, de andere generaties hebben andere hobbies.
N.B. Ik draag zijn gouden Tissot klus horloge nu uiteraard wel nadat W&V 'm flink opgeknapt heeft.
Welkom en je hebt al een leuke lijst samengesteld. Maar zoals al eerder is gezegd, draag wat jij leuk vindt. In ieder geval ziet de Lunascope er goed uit.
Onderscheidend vind ik als t niet lijkt op vele andere horloges. Wellicht is mijn lijstje daarin nog niet onderscheidend genoeg maar zoals al gezegd is, ik verwacht idd nog veel te leren en verwacht dat mijn smaak daarin nog verder ontwikkelt. Het lijstje is opgesteld omdat ik dat wel de mooie verschillende types zijn die bij mijn smaak passen en nog relatief betaalbaar zijn. Ik ben zeker van plan om alles zelf te dragen. Fijn al jullie reacties en verwacht nog veel tijd op t forum door te brengen.
Moet ik hem helaas gelijk geven! De meeste kinderen interesseert het niet! Punt! En jij hebt waarschijnlijk een mooi scenario in je hoofd, hoe je het horloge wilt overdoen en hoopt dat je kind het helemaal fantastisch vind… bla bla bla!
Vergeet het! Koop de horloges voor jezelf. En mocht je er een willen doorgeven, dan doe dat! Maar wees niet teleurgestelt, als het niet loopt zoals je je dat voorstelt!
En vanwege je “collectie”… koop dat wat jij mooi vindt! Onderscheidende horloges? Nog zo´n onzin! Je koopt ze toch niet voor de rest van de wereld?
Tja, waarschijnlijk niet dat wat je had gehoopt te lezen… maar helaas is de realiteit anders als je dacht! En mocht je kind de zelfde interesse aan horloges hebben of ontwikkelen. Wees blij! Mijn kinderen interesseert het minder als de fiets die in China omvalt!