Verzameling van 423 horloges?

Gisteren (donderdag 25 augustus 2022) in de Volkskrant: Najib Razak, de voormalige premier van Maleisië gaat voor twaalf jaar de cel in wegens verduistering. Van zijn jaarsalaris van € 120.000 kon hij de levensstijl van zijn eega Rosmah Mansor niet bekostigen. Rosmah blijkt een verzameling van 423 horloges te hebben, waaronder dure exemplaren van Richard Mille, Hublot en Roger Dubuis, bezet met diamanten en andere edelstenen. Zie o.a. https://centreseconds.com/rosmah-watches/.

Vraag: wat moet een mens in vredesnaam met 423 horloges? Geheid dat er altijd wat batterijen leeg zijn in de exemplaren met een quartz uurwerk. 's Morgens mijn vier handopwinders in de hand nemen is bepaald geen straf, maar als je er tientallen hebt wordt het corvee, en voor watch winders voor een paar honderd automaten zou je een zaaltje nodig hebben. Grootste probleem: dagelijks keuzestress. Nee, doe mij dan maar een overzichtelijke collectie.

Ik heb mijn lief er trouwens wel op gewezen dat het met de omvang van mijn verzameling dus nog best meevalt. Misschien een tip voor andere HF-leden?

10 likes

Tja waarom heeft iemand 15 locomotieven. 40 boeken met postzegels. 20 paar Jordans, 40 Gucci tassen… ? Zolang iemand ervan geniet…lekker laten gaan. Als ik naar mezelf kijk. Ik rook en drink niet. Geen drugs en heb een eenvoudige auto. Dus prima toch. En als de auto stuk gaat verkoop ik een stapel horloges.

18 likes

Toch wel seks he!

Verzamelen gaat ook om de euforie van het kopen, van naar je setje kijken…kijken is ook genieten .

3 likes

Regelmatig…1 Januari en mijn verjaardag.

25 likes

:grin:

1 like

Noem eens een uitgebreide verzameling die niet nutteloos is.

3 likes

Niks mis met een verzameling van 423 stuks.

Ik weet mensen die er meer hebben, of hadden.

Het probleem hier is, dat deze collectie niet legaal bekostigd kan zijn.

5 likes

Zou er helemaal naar van worden. :dizzy_face: Ik ben juist blij dat ik nu, na een tijdlang uitdunnen, op de 10 zit. Maakt het lekker overzichtelijk. :sweat_smile:

4 likes

Vrienden? Fijne buren?

1 like

Elke 423 dagen iets anders kunnen dragen.

Ok.

Wat was t doel van je topic?

1 like

En de verzamelingen dure auto’s van sjeiks? Die staan ook alleen maar “stof te happen” (bij wijze van spreken).

2 likes

Briefjes van €100?

1 like

Mijn seksleven is MMS.

in het begin betekent dat morgen, middag en 's avonds, op een gegeven moment wordt dat Maart, Mei en September, en tegenwoordig lijkt het Misschien Met Sinterklaas te zijn.

40 likes

Zie de laatste zin:

Ik was bovendien benieuwd of iedereen zo’n grote collectie drastisch zou inkrimpen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Hmmm, op de meeste dagen kom ik niet verder dan twee horlogewissels, dus drie horloges die draagtijd krijgen. Bij zo’n groot aantal horloges zouden de meeste horloges dan maar twee keer per jaar om de pols zitten, en dat zou ik erg jammer vinden.

423, dat is net teveel.
Het optimale aantal is 365, dan kan je elke dag van het jaar een ander horloge om.

Wat te doen.met een schrikkeljaar?
Daar moet je dan nog wel een oplossing voor vinden.

6 likes

:rofl: :rofl:

Een horloge erbij kopen, en aan het eind van het jaar besluiten welk van je 366 horloges het nest mag verlaten. Die aanbieden in de blauwe rubriek “Wegens noodzakelijke inkrimping van de collectie”.

2 likes

Nou… ik weet het niet hoor, met zo’n bisschop is toch altijd wat beladen…:roll_eyes:

6 likes

Mee eens. Daar ligt mijn grens.

1 like

En je bent op 1 januari jarig? :grin:

5 likes