Goedemorgen,
Ik heb vanochtend de stalen bracelet van m’n Speedmaster vervangen door een lederen bandje van Fluco, en het viel me op dat er rode lak op de case back lijkt te zitten. Is dit zodat Omega kan zien of het horloge open geweest is?
Hij staat op de rol om in 2020 een full service te krijgen. Mag ook wel na 20 jaar
Lijkt me sterk dat Omega dat er zelf op doet. Wellicht door eigenaar gedaan om te kijken of de deksel verschoven is?
Ik weet niet of jij de enige eigenaar bent.
Ik ben de eerste eigenaar. Ik heb het horloge in 1999 nieuw gekocht bij Schaap & Citroen in Rotterdam. Hij is ook nog nooit open geweest.
Doet (deed) Omega zelf…
Het lijkt toch wel een factory seal te zijn.
Plaatjes uit een topic op Omegaforums.net

Het hele topic: Klik
Dit deed Omega zelf inderdaad, maar ze zijn er rond 2015 mee gestopt.
Cool, nice om te weten!
Bedankt voor de reacties. Misschien toch wel tijd hem eens te laten servicen… Heb dit jaar m’n seamaster laten doen.
Bij Omega zelf?
Ben benieuwd naar je ervaring, is voor mij iig één van de weinige fabrikanten waar ik geen service laat uitvoeren.
Wat is daar de specifieke reden voor?
Nee niet bij Omega zelf. Daar is m’n Seamaster twee keer onder garantie geweest en na de eerste keer zat er een stofje op de dial, na de tweede keer (ivm niet vrijkomende kroon) zaten er krasjes op de sluiting van de bracelet.
Ik heb de seamaster laten servicen bij Frans de Groot in Gouda. Goeie communicatie en heldere prijsopgave, en op verzoek ook foto’s van de service.
Zie bijvoorbeeld de reactie hierboven en na mijn mening zijn er zo (te) veel anderen met dergelijke ervaringen.
Vandaar dat ik nieuwsgierig was, tijd staat immers niet stil.
Okay, klinkt idd niet zo heel best…
Die van mij gaat ook weer terug naar Brussel morgen.
Liep buiten specs binnen de garantietermijn en kreeg hem terug met een vlekje aan de onderkant van het glas. Miniscuul, maar niet acceptabel.
Hij wordt wel volledig opgemaakt als tegemoetkoming.
OT: dat deed Omega inderdaad zelf. Rood = af fabriek, Blauw = na service
is toch best wel scharrig… Een maat van mij heeft ook gedoe gehad met ‘service’ van de Swatch group…