En ook andere afleverpunten! Mega irritant
De eerste keer is het inderdaad niet echt fijn via de DSH website. Verzekeren moet via DHL Express. Dan kon verzekeren alleen als je bij DHL Express kiest voor de optie snel (voor mij totaal onnodig en veel duurder. Riekt naar koppelverkoop). Als je dat allemaal goed hebt staan verschijn te optie verzekeren.
Ik vond het ook K*& om het via de DHL website te moeten doen. Het voelt al raar als je naar een servicepunt gaat, en die vertellen dat jet het allemaal zelf thuis moet doen, en dat je het dan bij hun mag komen afgeven. dat is toch geen service?
Maar ik hoorde van alle kanten dat DHL voor buitenland de betrouwbaarste optie is. Dat maakte het de brakke website “interface” wel weer waard.
inderdaad. alleen bij “snel” zie ik de knop verzekeren. ik fiets zo wel even naar de DHL winkel op de van Baerlestraat. dat is geen shop-in-shop servicepunt maar een soort AD
Een oud topic op rakelen, wellicht heeft iemand tips. Ik heb een horloge gekocht van een particulier in DLD via Chrono24. Voor ons beider de eerste keer moet ik erbij zeggen.
We hebben afgesproken om verzekerd te verzenden en betaling op basis van de escrow service. Nu geeft de verkoper aan dat horloges sowieso niet geaccepteerd worden door UPS, DHL Hermes, DPD voor verzekerd verzenden. Ook niet tot 500 euro. Waarde van het horloge is ongeveer 2000 euro.
Nog tips welke ik kan delen met de verkopende partij? C24 suggereerde Intex of Galle, ik ken beide niet.
Een eventuele claim zou mogelijk best wel moeilijk kunnen worden:
https://www.watchuseek.com/threads/secursus-some-insight.5541342/post-57455145
Ik heb van de week DHL Express gebruikt en voor de extra verzekering betaald. Wel vanuit NL naar D. Ik kon in de voorwaarden niets vinden waaruit zou blijken dat horloges niet verzekerd waren, maar ik heb ook niet verder gegraven dan de pagina over wat mag/niet mag op hun website.
Edit: en ooit heb ik ergens gelezen dat Express het minste hand-overs heeft. Met PostNL moet het sowieso over naar de post van het volgende land. Daarmee extra risico.
Er is bij mij wel eens een horloge uit de doos gestolen terwijl het onderweg was met DHL Express, dus die theorie is ook niet helemaal waterdicht.
Maar wellicht is de kans inderdaad iets kleiner.
Oh dat geloof ik gelijk. De doos gaat alsnog door een boel handen. Ik heb hem thuis en voor afgifte op hun weegschaal gewogen.
Hoe is dat afgelopen bij jou? Wordt dat dan verzekeringswerk of beschouwen ze dat als hun ‘schuld’?
DHL Express incl volledige verzekering is de enige partij die ik hierin vertrouw!
Hiermee wordt deze ook door DHL Express afgeleverd en niet door een of andere vage lokale postbedrijf hopende dat die beter zijn in pakketten bezorgen dan PostNL zelf.
Nooit het pakket bij de partij zelf verzekeren.
Het ik verzend genoeg horloges per jaar en doe dit enkel met DHL Express en dan verzekerd bij Secursus.
En waarom niet? Ik verzeker het altijd via DHL Express zelf, zij controleren namelijk ook ter plekke de inhoud en ik laat ze daarvoor tekenen. Ik heb meerdere pakketten wereldwijd verzonden op deze manier en gelukkig nog geen enkel probleem gehad. Heb jij slechte ervaring met de verzekering?
Dit is interessant. Toen ik bij de Express winkel kwam, wogen ze hem niet eens. Moest ik zelf om vragen. Dus hoe doe je dat? Gewoon vragen aan de winkelbediende? En dan plak je hem daar pas dicht?
Weet je zeker dat je bij DHL Express was en niet bij DHL parcel?
Want bij DHL Express moet je het pakket geopend afleveren en zij sluiten de verpakking.
Ik heb toch echt bij Express een label gekocht (vooral omdat ik het moest verzekeren boven 1500) en het naar de winkel op de Van Baerle in Amsterdam gebracht. Alle berichtgeving van voortgang was ook Express.
Ik was de ontvanger. Maar ook dan was het een nogal onprettige situatie, want ik werd daardoor ook als een soort verdachte gezien door de mensen van DHL die de zaak onderzochten. Iedereen kan immers wel zeggen dat er niks in de doos zat.
Gelukkig waren er camerabeelden van het moment van bezorging, waarop de man van Zenith iets zag dat ik niet kon weten: hij had de pakbon en andere papieren in een A4-formaat cellofaantje op het pakket geplakt, maar bij aflevering zaten ze ineens dubbelgevouwen in een A5-formaat.
Dus de dief had alles keurig weer in ingepakt. Maar door die beelden kon mijn Zenith-contact zien dat ik te goeder trouw was en hebben ze een nieuwe opgestuurd.
DHL had overigens na onderzoek ‘geen onregelmatigheden’ gezien dus gaven aanvankelijk niet thuis. Hoe het uiteindelijk is afgelopen weet ik niet, ik was gelukkig geen partij.
En dat kan dus niet bij DHL Express, zoals gezegd, zij controleren de inhoud en sluiten de verpakking.
10 cijferige tracking nr is van DHL Express. Maar vreemd, dit is niet zoals DHL Express het heurt te doen
Yep, yep, dat was wat het was. En wat jij beschrijft was ook één van de redenen om het met hen te doen. Maar de mensen in de winkel zo tegen sluitingstijd leken er niet héél veel zin meer in te hebben. Ookal moeten ze gezien hebben dat die verzekerd was.