ik heb een potentiële koper voor een horloge via c24 in buitenland maar wel EU.
waarde ca €1000.
hoe en met wie kan ik dit het beste verzenden?
Postnl kan dat dus ook doen. maar als ik de waarde zet op €1000, hoe checken zij dat dan?
Ze controleren de verkoopprijs. Althans, dat is eens bij een colbert gebeurd dat ik naar Italië heb verzonden en nooit is aangekomen.
Moest de Catawiki verkoopbon opsturen en dat bedrag werd vervolgens uitbetaald.
ok, dan zit t wel snor met Postnl lijkt me. verzenden is ca €30 met max waarde €5500
Ik heb het toen als heel fijn ervaren. Werd verder niets geks gevraagd behalve de bon en duidelijke communicatie omtrent het proces. (hoe lang blijven ze zoeken, wanneer uitbetaald enzovoort)
Al vaak gebruik gemaakt van verzekerd verzenden ( vandaag zelfs weer een Yema) met PostNL maar allemaal horloges van onder de 500 euro. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Vorige maand mijn Seamaster SMP naar Belgie verstuurd en dat was toch wel een klasse duurder. Maar de koper wilde het risico wel nemen.
Op donderdagmiddag verstuurd via PostNL verzekerd verzenden en de andere dag vrijdag 12 uur was het horloge al geleverd.
Het duurde bij mij erg lang, veel langer dan ze zeiden dat het zou duren. En als je ze niet achter de broek zat duurde het nog langer of gebeurde het helemaal niet. Dus iets minder fijn. Dat was wel al wat langer geleden, mijn recentelijkere ervaring was beter.
Verstuur je pakket verzekerd tot een bedrag van €5500,00 via een postnl punt, doe het met een sealbag zodat de koper kan zien of het pakket geopend is tijdens het transport. Heb zelf een keer problemen gehad met het versturen van een dure gouden munt met een waarde hoger dan €5500,00. Pakket is nooit aangekomen, dan komen de vragen van postnl. Foto’s van hetgeen je verstuurd, dus ook hoe je het verpakt hebt. Daarnaast vroegen ze om een taxatierapport van deze munt, dan starten ze intern een onderzoek naar het vermiste pakket. Ook vragen ze om bewijs van de koopprijs die jij zelf hebt betaald (in mijn geval ging het om een munt die ik al jaren in mijn bezit had), dit kan lastig zijn als het om een geërfde munt/horloge gaat. Dan het onderzoek, kan heel lang duren. In mijn situatie ging het om een munt die ik verkocht had, dus moest ik als verkoper e.e.a aantonen. Heeft best wel lang geduurd, koper had het geld naar mij overgemaakt, moest dus lang wachten voordat men tot uitbetaling naar MIJ overging. Gelukkig uiteindelijk uitbetaald en heb ik het geld naar de koper overgemaakt.
Heeft een verkoper verkeerde intenties en maakt hij het geld niet over naar koper, dan heb je dus als koper een probleem. Wordt dan een gang naar de rechter in de hoop dat bij een positieve uitspraak er ook wat te halen valt bij de verkoper. Ik leg dit uitgebreid uit daar het handiger is om als koper, zeker in Nederland je pakket zelf op te halen en bij overdracht pas te betalen. In mijn geval ging het om een dure munt waarbij de koper wilde dat ik het opstuurde, hetzelfde geld natuurlijk ook als het om een horloge gaat. Een gewaarschuwd mens … Afhankelijk waar je in Europa een heel duur horloge koopt, zou ik het persoonlijk ophalen en dan pas betalen. Via c24 heb je volgens mij wel enige zekerheid, heb daar persoonlijk geen ervaring mee!
De Bermuda driehoek voor pakketten. Daar begin ik niet meer aan.
Zelf in- en verkoop ik veel Lego en gebruik altijd Postnl voor zowel Nederland als het Buitenland.
Ook de duurdere sets (+700).
Alleen maar goede ervaringen mee gehad tot nu toe!
Said no one ever.
DHL, man. Van begin tot eind bij dezelfde koerier.
PostNL en het buitenland moet je niet willen, dat is doffe ellende.
Ik doe ook PostNL in Nederland. Buitenland doe ik bij DHL Express. Verzekeren kost 1% van de waarde van het pakket.
ok.ok.
gast zit nu weer met paar tientjes af te dingen. hij kent me blijkbaar.
DHL it is dan
Yes. Na jouw aanraden vorig jaar ofzo nu een paar keer gebruikt. Werkt perfect.
Vd week voor het eerst met een douanformulier naar New York verzonden. Geen stress inderdaad en alles is prima te volgen.
naar dhl afgiftepunt, laten verzekeren, mooi doosje eromheen en wachten op de monies dus? nooit iets verkocht bij c24 maar escrow service is beproefd concept…
topic kan dicht.
PostNL is in Nederland zeer betrouwbaar, maar hun partners in andere landen niet altijd.
Ik gebruik liever ook DHL Express. Kost wat meer, maar zoals Han al zegt, dan heb je maar één partij die het gehele proces afhandelt en kan de ene partij dus ook niet de aansprakelijkheid afschuiven op de andere.
Dat dacht ik dus ook, maar zo werkt dat niet. Als je verzekerd wilt verzenden via DHL Express naar het buitenland, dan thuis via website DHL e.e.a. regelen en betalen en dan afgeven bij een servicepunt (of thuis laten ophalen voor € 18,- )
"
Het is tijdelijk niet mogelijk om zendingen via DHL Parcel te verzekeren. Sorry hiervoor!
"
De andere kant op (BE naar NL) al helemaal, BPost is echt drama
Je moet DHL Express hebben. Andere website.
Ik snap ook niet waarom daar verschil in zit.