Verzekerd verzenden naar het buitenland

Jullie denken waarschijnlijk meteen: daar zijn toch al 10 topics over? Dat klopt maar die zijn vrijwel allemaal gedateerd. Daarnaast reppen ze over verzenden vanuit Duitsland wat voor iemand uit de Randstad zonder auto geen optie is.

In de andere topics lees ik dat horloges niet verzekerd zijn met PostNL? Heeft iemand hier een concrete bron van?

Heeft iemand anders goede/goedkope ervaring met andere bedrijven? Bedrijven die ook concreet horloges benoemen als verzekerde waar?

Parcelpro moet je helaas ingeschreven juwelier voor zijn dit is voor mij geen optie.

Verzekert tot 5500 euro

Die kende ik al…

In augustus een horlogebandje verstuurd naar de USA. Kwijtgeraakt.

Vorige week pas betaald gekregen. Ging slechts om €50. Zit niet te wachten op dezelfde (ondoorzichtige) procedure bij een horloge van €5000…

voor echt dure spullen : http://www2.mikropakket.nl/

Gaat om buitenland he. Hier staat betreffende verzekering voor buitenlandse zendingen:

Buiten Nederland (EU-landen)
Tijdens het vervoer naar bestemmingen in EU-landen geldt het ‘Verdrag betreffende de overeenkomst tot Internationaal vervoer van goederen over de weg’ (CMR), laatste versie, van de Stichting Vervoeradres, met een max. aansprakelijkheid van Mikropakket op basis van 8,33 SDR (ca. € 10,-) per kg.

Heeft er niemand andere positieve ervaringen?

De laatste up: ben toch benieuwd of iemand alternatieven heeft?

Ik heb eens gebeld met mikropakket, omdat het super klinkt:

"Bestelwagens met kooiconstructie en Real Time GPS tracking
De zekerheid van het modernste materieel
Eén centraal, zwaarbeveiligd distributiecentrum
Geautoriseerde en gescreende medewerkers
Scanning bij zowel ophalen als afleveren "

Leuk gesprek gehad van wel 25 minuten. Ze werken in de hele Benelux met eigen medewerkers, daarbuiten hebben ze
in veel “ontwikkelde” landen geselecteerde partners. Ze zijn ook nog eens helemaal niet duur.

Mijn horlogemaker klaagt overigens over de afhaal en bezorgmomenten en maakt er geen gebruik (meer) van.

Echter: het is niet voor particulieren, alleen bedoeld voor juweliers.

Heb jij er mee gewerkt?

Ter aanvulling de tarieven van 2015:
Pakket kost € 7,31 (dit is inclusief verzekering tot €500)
afhalen € 0,65

uitbreiding verzekering
Tot € 1000 0,82
€2000 1,69
€5000 3,79
€10000 7,06
20000 14,11

Uitspraak van de manager:
Van de 89.000 pakketten is er één kwijtgeraakt

Even onhaalbaar luchtfietsen: Het zou wel vrolijk zijn als we hier vanuit HF gebruik van zou den kunnen maken. Dat zou een heel goede klantenbinder zijn voor HF lijkt me.

1 like

Altijd al verstuurd via PostNL (tot een aantal duizend euro), voor buiten Benelux van 2500+ zou ik naar een koerierdienst a la DHL kijken. ( desnoods met extra verzekering)

ik ken het uit de tijd dat ik bij een juwelier werkzaam was. Misschien kun je anders een deal met een juwelier maken?

Ik heb goede ervaringen met Kiala, zowel met verzenden als ontvangen vanuit o.a. NL en België. Goedkoop, goede T&T maar wel beperkt qua landen in EU.

Ik ben niet zo’n vast AD klant eigenlijk, dat komt dan wat lastig binnen. Ik denk dat een AD niet zit te wachten op postkantoortje spelen.

Ik heb minder bevredigende ervaringen met Kiala. Pakketten die heel lang onderweg zijn. Brakke track and trace. Géén klantenservice bereikbaar.
Ze zijn dan wel de goedkoopste, maar ik heb het liever langs andere weg.

Gebruik al 10 jaar Kiala met tevredenheid. Pakjes kunnen inderdaad lang onderweg zijn. Gaat nu wat sneller sinds ze onderdeel zijn van UPS.
Grote voordeel vind ik, dat je pakketje niet bij de buren 5 straten verderop kan belanden… het is natuurlijk maar wat je belangrijk vindt. Heb helaas al te gekke dingen gezien bij andere pakjesdiensten. (ergste is DPD)
Verder ook tevreden van DHL.