Verzekeren horloges buiten de deur

Heb nog een vraag aan de kenners waar anderen ook hun voordeel mee kunnen doen.

Ik ben op zoek naar een zogenaamde “Buiten de deur verzekering” voor mijn foto-apparatuur en horloges aangezien deze buitenshuis niet onder de inboedelverzekering vallen.

Op zich zijn die wel te vinden maar dan is het een verlengstuk van de inboedelverzekering. Onze inboedelverzekering doet niet aan dit soort verzekeringen.

Waar kan ik terecht voor een kostbaarhedenverzekering/buiten de deur verzekering die mij niet verplicht tot het nemen van extra pakketten!? Een andere inboedelverzekering nemen kan altijd nog.

Het klinkt gek maar een doorlopende reisverzekering kan uitkomst bieden.

Ik heb zelf eens in de richting gezocht om buiten de deur toch zaken verzekerd te hebben.

Het ging mij voornamelijk om inderdaad het gedragen horloge en of laptop e,d verzekerd te hebben buiten de deur.

Er zijn gerichte verzekeringen af te sluiten voor productgroepen apart zoals je aanhaalt voor bijvoorbeeld fotografen en of juweliers die soms met waardevolle zaken over straat moeten voor bijvoorbeeld een beurs of zoiets.

Iemand wees mij toen op een doorlopende reisverzekering die ook geldig is in de eigen woonplaats deze reisverzekering wordt gezien als REISVERZEKERING meeste mensen denken bij reisverzekeringen vaak aan vakantie maar je reist vaak naar je werk en terug vandaar.

Voordelen zijn dat buiten je horloge of camera ook het hele plaatje verzekerd is dat is handig als bijvoorbeeld je jas laptop zonnebril en iphone weg is.

Bij deze verzekering hoefde ik dus geen tickets of reserveringsbewijzen te overleggen van een eventuele vakantie.

Ik heb de verzekering inmiddels niet meer maar ik dacht dat ie van Interpolis was met Rabovoordeelpakket zelfs een flinke korting op de premie.

Groeten.

Noel.

Edit: met korting was de verzekering ongeveer 89 euro per jaar en zonder korting 160 a 180 euro maar dit is waarschijnlijk afhankelijk van je woonplaats, hartje Amsterdam kan duurder uitpakken.

n visser Schreef:

Voordelen zijn dat buiten je horloge of camera ook
het hele plaatje verzekerd is dat is handig als
bijvoorbeeld je jas laptop zonnebril en iphone weg
is.

Bij deze verzekering hoefde ik dus geen tickets of
reserveringsbewijzen te overleggen van een
eventuele vakantie.

klinkt erg mooi. bij mij moest ik wel bewijs v verblijf cq factuurtje v hotel ofzo kunnen overhandigen. maar daarnaast dekt mij reisverzekering geen rolex v 5k. daar zit n maximum dekking per productgroep, zoals horloges. misschien ook iets om op te letten. vroeger dacht ik, “ik ben toch verzekerd!”. maar dat is net zoals “ik heb toch onbeperkt mobiel internet” of “ik heb toch 3 jaar garantie op mn auto”. ja, tot 500mb ofzo waarna je snelheid drastisch omlaag gaat of als je niet meer dan 30k km hebt gereden…

verzekeringen zitten vol addertjes… :sunglasses:

marnix.moed Schreef:

n visser Schreef:

Voordelen zijn dat buiten je horloge of camera
ook
het hele plaatje verzekerd is dat is handig als
bijvoorbeeld je jas laptop zonnebril en iphone
weg
is.

Bij deze verzekering hoefde ik dus geen tickets
of
reserveringsbewijzen te overleggen van een
eventuele vakantie.

klinkt erg mooi. bij mij moest ik wel bewijs v
verblijf cq factuurtje v hotel ofzo kunnen
overhandigen. maar daarnaast dekt mij
reisverzekering geen rolex v 5k. daar zit n
maximum dekking per productgroep, zoals horloges.
misschien ook iets om op te letten. vroeger dacht
ik, “ik ben toch verzekerd!”. maar dat is net
zoals “ik heb toch onbeperkt mobiel internet” of
"ik heb toch 3 jaar garantie op mn auto". ja, tot
500mb ofzo waarna je snelheid drastisch omlaag
gaat of als je niet meer dan 30k km hebt
gereden…

verzekeringen zitten vol addertjes… :sunglasses:

+1.

Klopt de verzekering die ik had begon ook addertjes te vertonen vandaar ook stopgezet, maar voor het geld zat ik destijds niet slecht.

Groeten.

Noel.

Bedankt voor de reacties!

Een doorlopende reisverzekering heb ik van Delta Lloyd maar in de voorwaarden zag ik inderdaad al dat je moet bewijzen dat je in (ook in eigen land) minimaal 1 hotelovernachting + 2 dagen op het “vakantieadres” bent.

Daarom dus op zoek naar een oplossing voor mijn spiegelreflex uitrusting en horloges want je neemt soms kapitalen mee en een ongelukje is zo gebeurt!

Ik heb via mijn inboedelverzekering “een buiten de deur” dekking voor mijn fotoapparatuur, incl. werelddekking zonder eigen risico. Wel alle aankoopfacturen goed bewaren. Weet niet hoe dat voor mijn horloges is geregeld (toch maar even vragen).:S

NicoB)-

Volgens mij kan je bij bv Ohra en/of Centraal Beheer een zgn kostbaarhedenverzekering afsluiten.
Kost 8 á 9 euro per maand.
Je bent dan verzekerd tot eur 5000 voor gebeurtenissen binnen- en buitenshuis,waarbij Centraal Beheer ook de mogelijkheid biedt om dit bedrag op te hogen.
Volgens mij hoef je geen andere verzekeringen bij ze te hebben maar weet ik niet zeker.
Jur

De reisverzekering geldt in principe alleen voor reizen van recreatieve aard, naar het buitenland of binnen NL met boekingsbevestiging.

De inboedelverzekering dekt in principe binnenshuis, maar is in de loop der jaren steeds verder uitgebreid. Je kunt hier al een All Risks dekking sluiten, terwijl je vroeger bijv alleen brand, storm, inbraak verzekerde. Voor All Risks heb je vaak een uitsluiting voor oppervlakkige beschadigingen, die de functionaliteit niet aantasten. Krassen, schrammen, putjes, deukjes o.i.d.

Bij een buitenshuis dekking breidt je het verzekeringsgebied uit. Met All Risks de gedekte evenementen. ASR heeft een goede dekking. Daarnaast zou je ook kunnen kijken naar een kostbaarheden verzekering.
Hoe dan ook, verzekeren sluit niet uit dat je als een goed huisvader met je zuurverdiende spullen moet omgaan. Daarvoor wordt in de regel een zorgvuldigheidsbepaling in de polisvoorwaarden opgenomen.
Verder loop je qua bewijslast, aantonen bezit en waarde, tegen de reguliere wettelijke bepalingen …

Kortom addertjes, ja. Maar eea is te verzekeren!

Tudor13 Schreef:

Kortom addertjes, ja.

Was d’r ergens ook niet een ‘addertje’ dat je em periodiek (jaarlijks?) moest laten taxeren bij een door de verzekering geaccepteerde taxateur? Dat kan ook aardig in de papieren lopen…

Nee hoor. Taxaties zijn in de regel 3 jaar geldig. Met name bij specifieke kostbaarheden verzekeringen zie je dit. Daarnaast biedt taxatie als voordeel dat de waarde vast ligt, tenzij de taxateur fraudeert.

In principe moet verzekerde aantonen (bewijslast), dat hij het object bezit en wat de waarde is. Bij hogere bedragen cq schade zal de verzekeraar een expert inschakelen.

Tudor13 Schreef:

Nee hoor. Taxaties zijn in de regel 3 jaar geldig.

dat scheelt dan weer. weet iemand wat t laten taxeren kost en verschilt t tussen bijv n citizen v n paar honderd euro en n zeldzame patek, of wordt er per stuk gerekend?

In principe moet verzekerde aantonen (bewijslast),
dat hij het object bezit en wat de waarde is.

begrijpelijk. n sub uit de jaren '60 ofzo, zal de verzekering minder moeite hebben om em maar total los te verklaren en je t aankoopbedrag te vergoeden :+

Toevallig hoorde ik deze week over “broekzakdekking” bij InShared, ik heb ze een mail gestuurd of dit ook van toepassing is op horloges buitenshuis, dit is het antwoord wat ik heb ontvangen:
[i]
"Bij een Woonverzekering (Inboedelverzekering) van InShared geldt ook de zogenaamde Broekzakdekking. Deze dekking verzekert u tegen verlies of beschadiging van persoonlijke bezittingen die u bij zich draagt in uw kleding, pols- of handtas. De schade moet wel ontstaan zijn door brand, explosie, blikseminslag, lucht- en ruimtevaartuigen, meteoorstenen, natuurgeweld, diefstal of beroving (inclusief zakkenrollerij). In de laatste gevallen moet u ook aangifte doen bij de politie. Verder is het misschien handig om te weten dat camera’s, Ipads en laptops jammer genoeg zijn uitgesloten.

De voorwaarden
Kijk voor de verzekeringsvoorwaarden op https://www.inshared.nl/verzekeringen/woonverzekering We hebben trouwens ons best gedaan om de voorwaarden in begrijpelijk Nederlands op te stellen, zodat u ook echt weet waar u voor kiest."[/i]

gschoots Schreef:

Toevallig hoorde ik deze week over
"broekzakdekking" bij InShared, ik heb ze een mail
gestuurd of dit ook van toepassing is op horloges
buitenshuis, dit is het antwoord wat ik heb
ontvangen:

"Bij een Woonverzekering (Inboedelverzekering) van
InShared geldt ook de zogenaamde Broekzakdekking.
Deze dekking verzekert u tegen verlies of
beschadiging van persoonlijke bezittingen die u
bij zich draagt in uw kleding, pols- of handtas.
De schade moet wel ontstaan zijn door brand,
explosie, blikseminslag, lucht- en
ruimtevaartuigen, meteoorstenen, natuurgeweld,
diefstal of beroving (inclusief zakkenrollerij).
In de laatste gevallen moet u ook aangifte doen
bij de politie.

schijnbaar horloges ook. maar dan alleen als t gestolen/beroofd wordt. dus laten vallen of ergens tegenaan stoten dus niet. en dan nog de vraag tot hoe ver de dekking gaat? eigen risico? taxatie rapport? etc etc

Ik heb de vraag gesteld over tweedehands horloges, maar daar ging de mevrouw van de beantwoording dus niet specifiek op in.

Ik heb nog geen kans gehad de voorwaarden er op na te slaan maar ik weet wel dat het eigen risico in alle gevallen 250 euro is.

Toch even nagelezen
https://www.inshared.nl/assets/pdf/voorwaarden_woon_1004.pdf

Het eigenrisico is dus 250 euro en het maximaal uit te keren bedrag is 1000 euro. Kortom je krijgt dus uiterlijk 750 euro terug van het horloge dat je draagt. Of dat voor je werkt is dus afhankelijk van hoe duur je horloges zijn…

gschoots Schreef:

Toch even nagelezen
https://www.inshared.nl/assets/pdf/voorwaarden_woo
n_1004.pdf

Het eigenrisico is dus 250 euro en het maximaal
uit te keren bedrag is 1000 euro. Kortom je krijgt
dus uiterlijk 750 euro terug van het horloge dat
je draagt. Of dat voor je werkt is dus afhankelijk
van hoe duur je horloges zijn…

Inderdaad, en dat bedoel ik ook met addertjes onder 't gras. Velen denken “oh, ik ben vast wel goed verzekerd”. Die verdraaide kleine lettertjes ook… >X

Nogmaals…, vraag je tussenpersoon om de voorwaarden van de buitenshuisdekking bij ASR, die hebben wel vriendelijke voorwaarden.

Ik heb geen aandelen, werk er ook niet maar als iemand meer info wil, stuur maar een PB.