Verzekering?

Beste,

Eerste de zoekfunctie gebruikt, maar geen hits gevonden die van toepassing zijn…

Als je duurdere horloges in de collectie hebt, kun je deze mee verzekeringen in een inboedel verzekering. Maar hoe kun je een horloge verzekeren als je nog bij de ouders thuis woont? Maw; zijn er aparte verzekeringen voor horloges/ sieraden?

Is het bijvoorbeeld mogelijk, om op één adres, twee inboedelverzekeringen te hebben?? Hoe hebben jullie dit geregeld?

Als je bij je ouders staat ingeschreven zijn jou spullen ook gewoon meeverzekert.
Let wel op dat je een taxatieraport heb van een duur horloge met foto,s
Sommige verzekeraars willen dat.

2 inboedelverzekeringen nemen is je geld weg gooien maar je tussenpersoon ziet je er graag mee aan komen denk ik!

Horloges vallen onder “lijfsierraden” welke tot een bepaald bedrag (vaak ongeveer € 6.000) zijn meeverzekerd onder de inboedelverzekering.

Wanneer je collectie groter wordt en dit bedrag flink gaat overstijgen kan je een “kostbaarhedenverzekering” overwegen. Vaak is de dekking een stuk uitgebreider dan bij de inboedel echter zijn er ook andere voorwaarden zoals bijvoorbeeld het laten taxeren van de horloges.

Een kostbaarhedenverzekering is zeer zeker aan te raden. Tenzij je erg veel wisselingen in je collectie hebt. Volgens mij dient ieder object voorzien te zijn van een “taxatie” en bij veel wisselingen wordt dat een erg dure grap…

De waarde die wordt gedekt door de inboedelverzekering zal vaak niet toereikend zijn omdat onze ouders toch vaak in het bezit zijn van eigen sierraden (zelf verzameld of via erfenis verkregen).

In principe is alles meeverzekerd in de inboedelverzekering. Zoals is aangegeven voor mij is daar vaak wel een limiet aan verbonden. Gewoon even je verzekering bellen en navraag doen. Zo’n limiet is er vaak ook voor andere ‘dure’ spullen, zoals hifi-apparatuur, computers etc.

En zoals gezegt hierboven een archief maken van je spullen, ik ben hier zelf ook mee begonnen omdat er een inbraak golf is op dit moment, gewoon foto’s maken van al je kostbaarheden, vergeet daarbij ook je laptop of kostbare telefoon niet!

Is wel heel wat werk, maar het maakt aangifte doen een stuk makkelijker, en hopelijk maken de foto’s de politie het makkelijker de spullen terug te vinden, ik zet alles op een usb stick die ik vervolgens bij me draag. (zet op die usb stick nooit iets van je naam of adres, want als je hem dan kwijt raakt maak je het wel heel makkelijk voor het boeven gilde! )

Niet direct een verzekeringskwestie, maar wel handig in geval van vermissing. De eerste foto op mijn digitale camera is er 1 van mijn visitekaartje met email en telefoonnummer. Mocht ik mijn camera kwijtraken en de eerlijke vinder gaat op zoek naar de eigenaar, zien ze hopelijk de eerste foto.

Dat is een handige tip, ga ik ook doen, en dan maar hopen dat er nog eerlijke vinders bestaan !