Kameraden, ik heb me juist een kostbaar uurwerk aangeschaft, nl een panerai pam 312. Ik zat met de vraag of je zoiets kan laten verzekeren, of hoe doen jullie dat? Graag wat raad van ervaringsdeskundigen aan een groentje.
Kostbaarhedenerzekering à 18 euro jaarpremie per 1000 euro verzekerd bedrag
Ik zou even je verzekeraar bellen. Er is geen standaard voor.
Het wisselt per polis of en zo ja hoeveel sieraden standaard zijn verzekerd. Soms is dat €1000 maar ook wel eens €5000. En je hebt meerdere vormen van verzekeren. Brand, diefstal, schade e.d.
Alles kan je overal voor laten verzekeren, alleen of het altijd zin heeft :).
Reken inderdaad rond de € 20,- per € 1.000,- verzekerde som bij een kostbaarhedenverzekering.
Over het algemeen wil een verzekeraar dat alleen dekken als je (tenminste) ook je inboedelverzekering daar hebt lopen, dat lijkt me fair.
Loop je tegen een verzekering aan die substantieel goedkoper is dan die € 20,- per duizend, dan heb je waaarschijnlijk een andersoortig product te pakken dat niet dezelfde dekking biedt.
Paul.
Investeren in een degelijke kluis en je horloge vooral veel dragen heeft mijn voorkeur.
Ik heb zelf zo’n buitenhuis dekking tot 5k maar daar heb ik bij een inbraak niets aan.
Gr. Roel
Dat is dan een beetje vreemde polis Krabong.
een kostbaarhedenverzekering dekt o.a. diefstal, maakt niet uit waar dat plaatsvindt, dus ook binnenshuis.
Paul.
Kan een Belg zo een verzekering onderschrijven in Nederland? Bij ons (België) is dat zeldzaam naar z e mij vertellen…
Bij duurdere horloges en sieraden word achteraf wel eens een getaxeerde waarde gevraagd (zeker bij vintage horloges) en je moet goed kunnen aantonen dat hij daadwerkelijk in je bezit was. de genoemde € 5.000 lijkt veel maar als je trouwringen en sieraden van je vrouw allemaal eens gaat optellen kan het heel hard gaan. Een taxatie en een aparte kostbaarhedenverzekering zijn dan de enige verzekeringsoplossing.
Oplossingen voor steeds wisselende verzamelaars zijn er eigenlijk niet, je laat niet bij elke wisseling weer een horloge taxeren. ik ben hier rooit voor bezig geweest om een standaard bedrag verzekerd te krijgen met een hoog eigen risico (een premier risque verzekering) maar heb hem nergens kunnen vinden.
Mocht iemand wel oplossingen hebben hoor ik het ook graag.