Verzekering

Even naar aanleiding van het nare bericht van micjam: ik heb hier een tijd geleden wat meegelezen met een topic over het verzekeren van de collectie. Nu ik inmiddels wat duurdere horloges in de verzameling heb, begin ik me toch wat zaken af te vragen. Ik heb een inboedelverzekering bij Centraal Beheer, waar je - in het algemeen - nooit moeilijk hoeft te doen met inboedellijsten etc., maar ik kan in de voorwaarden eigenlijk weinig vinden over dit soort ‘speciale gevallen’. Ik kan CB natuurlijk bellen en dat zal ik ook doen, maar misschien weet iemand hier er meer over? :S

Bedankt!
Erlend

Neem even contact op met je verzekeringsagent die hoort het te weten en laat alles op papier zetten.
Elke verzekering heeft namelijk andere voorwaarden en prijzen. Vooraf is veel te regelen, achteraf weinig.
Een goedkope optie die ik hier ook wel eens heb gelezen is het huren van een bankkluisje, 6 dagen van de week toegankelijk, alleen wel alleen onder kantooruren.

Ik heb een kostbaarhedenverzekering voor mijn horloges.
Evt schade tijdens het dragen of verlies/beroving en inbraak valt binnen de verzekering.
Vooral dat schade tijdens het dragen gedekt is is voor mij de meerwaarde t.o.v. een gewone inboedelverzekering.
Het geeft mij in ieder geval een veilig gevoel.
Het is overigens niet goedkoop!

De ene verzekeraar is de andere niet, maar wat ik wat vaker terug heb zien komen is een vergoeding van ongeveer 3500 tot ongeveer 5500 max voor sieraden en horloges bij een standaard inboedelverzekering.

Er zijn verzekeraars die per groep (electronica/sieraden en horloges) uitbreidbaar zijn.

Bovengenoemde is een situatieschets bij woning inbraak of erger.

Let wel dat dit de waarde is dus catalogusprijzen worden in de praktijk niet vaak gehaald.

Andere regels gelden weer als je op vakantie bent dan wordt max +/- 1000 euro waarde uitgekeerd van sieraden en of horloges.

Doorlopende reisverzekeringen (uitgebreid of niet voldoen vaak ook niet om met een horloge van 1 a 2k op vakantie te gaan.

En mocht er online iets niet duidelijk zijn is het altijd raadzaam om je verzekeraar toch even te bellen en te vragen of hij de voorwaarden omtrent zulke verzamelingen kan opsturen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Mijn ervaring is dat er bij een verzameling altijd een taxatie moet zijn wil je een redelijke kans hebben dat er ook daadwerkelijk uitgekeerd wordt. bij flipperaars is het erg lastig om goed verzekerd te zijn en te blijven. Mocht ik het mis hebben hoor ik het graag. Ik ben nog steeds op zoek naar een (betere) verzekering waarin een basis en een flipper collectie goed verzekerd kan worden.

Iemand enig idee vanaf welk waardebedrag je ongeveer moet gaan denken aan een aparte verzekering voor je horloges? Ik heb 5 horloges en dacht tot nu toe dat ze onder de standaard inboedelverzekering zouden vallen.

Ligt aan je verzekeraar, maar gemiddeld liggen de bedragen tussen de 2500 en 5000 euro. En dat is dan voor alle sieraden gezamenlijk. Daar zit je dus zo aan.
Een reisverzekering dekt over het algemeen niet meer dan 1000 euro.

Ik heb buiten mijn standaard inboedel een extra kosbaarheden verzekering van 5k, hiervoor betaal ik nog geen 12€ p.j.
En of ze dan goed verzekerd zijn? Tja, ze zeggen van wel…
Daar kom je immers pas achter op het moment als je er aanspraak op gaat maken.
Het gehele verzekeringswereldje heb ik niet zo hoog, dus bij mij is het al snel goed!!
Ik hoop nu alleen beter af te zijn dan met een standaard inboedelverzekering…
Overigens heb ik alleen de horloges thuis met bijbehorende doosjes, de overige aankooppapieren etc. liggen elders opgeslagen.

Grt. René

Voor E 12,- per jaar heb je ongetwijfeld alleen binnenshuis dekking …

Paul.

Dat is erg goedkoop, mijn verzekering (London) gaat uit van een jaarpremie van 2% over de aanschafwaarde.

Dat is een normale premie voor als je ook buitenshuisdekking wilt hebben.

Paul.