De aankoopnota wordt door de aansprakelijkheidsverzekeraar opgevraagd om de leeftijd van het horloge te zien. Aan de hand daarvan kan de dagwaarde worden bepaald.
Een aansprakelijkheidsverzekeraar keert namelijk niet meer uit dan maximaal de dagwaarde. In dit geval zou ik vragen om een vaststelling van de dagwaarde door een expert of wellicht een deskundige in de vorm van een Omega reparateur.
Wat Selie zegt klopt inderdaad en geeft ook de wenselijkheid aan van een recentelijk taxatierapport bij oudere waardevolle horloges. Ik ga ervan uit dat Norton niet wil dat de verzekeraar van de tegenpartij bij de bepaling van dagwaarde vs. reparatiekosten uitgaat van het oorspronkelijke aankoopbedrag van CHF 490.
@Norton:
Uit het verhaal maak ik op dat de Speedmaster reeds gerepareerd is, waardoor een volledige taxatie mogelijk is, waaruit kan blijken dat de taxatiewaarde de reparatiekosten (hopelijk) ruimschoots overstijgt. Overigens is het best lastig om een taxatierapport te verkrijgen van jouw vintage Speedmaster, omdat veel _ zelfs officiële juwelier-taxateurs - geen vintage horloges willen taxeren. Met die wetenschap kun je wellicht (lokale) dealers in vintage-horloges benaderen met een dergelijk verzoek. Vaak is dit voldoende voor een verzekeraar. Laat even weten hoe het is afgelopen.
Selie Schreef:
De aankoopnota wordt door de
aansprakelijkheidsverzekeraar opgevraagd om de
leeftijd van het horloge te zien. Aan de hand
daarvan kan de dagwaarde worden bepaald.
Een aansprakelijkheidsverzekeraar keert namelijk
niet meer uit dan maximaal de dagwaarde. In dit
geval zou ik vragen om een vaststelling van de
dagwaarde door een expert of wellicht een
deskundige in de vorm van een Omega reparateur.
poisonrx Schreef:
--------------------------------------------------. Vaak is dit
voldoende voor een verzekeraar. Laat even weten
hoe het is afgelopen.
ben ook benieuwd hoe t is afgelopen.