Na enkele posts gelezen te hebben over schade aan je horloge hieronder wat algemene informatie over maximeringen op reisverzekeringen en inboedelverzekeringen.
Diefstal van sieraden, waaronder horloges, is veelal gemaximeerd op de inboedelverzekering:
Interpolis max 6000, Centraal Beheer 5000 en Nationale Nederlanden 6000. Interpolis heeft een buitenshuisdekking waarbij dan voor sieraden max 250 euro is verzekerd.
Op een reisverzekering is het drama nog groter;
Europeesche maximaal 300 euro en in combinatie met een inboedelverzekering max 1250 euro, Interpolis reis maximaal 250 en Centraal Beheer maximaal 200 euro.
Bij een verzameling die enkele horloges bevat zou je dus in de knoei kunnen komen waarbij je de mogelijkheid hebt het diefstalrisico op de inboedelverzekering bij te verzekeren, uiteraard tegen een forse meerpremie.
Andere mogelijkheid is, om ook je horloges op reis verzekerd te hebben, een kostbaarhedenverzekering. Die zal al snel 25o/oo of meer zijn van de verzekerde waarde. Ook daar zijn over het algemeen beperkende voorwaarden.
Ik heb uiteraard niet alle verzekeraars in Nederland langs elkaar gelegd maar een paar om aan te geven dat er nogal wat beperkingen zijn in verzekeringsland. Als tip kijk je eigen polis eens na!!!
bedankt vh delen.
ik stond er vroeger ook niet bij stil. dacht verzekerd is 100% verzekerd. not…
Hopelijk niet schade en schande wijzer geworden…
Tiktikehv Schreef:
Hopelijk niet schade en schande wijzer
geworden…
Ik gelukkig niet. Op tijd achter gekomen.
Allemaal leuk die verzekeringen en het afsluiten is zo gepiept maar de ellende gaat pas beginnen als er daadwerkelijk bij je word ingebroken of je heb schade aan je horloge dmv een ongeluk.
Dan kom je in een circus terecht waar je bang van wordt bij de meeste verzekeraars.
Geld innen doen ze graag maar uitbetalen hebben ze een broertje dood aan.
Ik had een kostbaarheden verzekering van tot 25.000 gulden die later over is gezet naar euro,s 11.000 en nog wat euro,s op een nieuwe polis.
Dit was bij Nationale Nederlanden.
Na een inbraak in me huis waren ze niet thuis hoor en kwamen ze met briefen aan en polisvoorwaarden waar me advocaat niet eens wijs uit werd.
Witte borden criminelen zijn het die verzekeraars.
U bent gewaarschuwd!
Pb ff je verzekeraar, want ik kan met mijn huidige collectie (horloges en electronica) ook wel een goede dekking gebruiken 
Gelukkig heb ik aan de ene kant een beveiliger wonen die overdag veel thuis is en daarnaast een agent. Aan de andere kant een buur met hond. Wellicht is dit de beste verzekering WOEF WOEF >X
-ej- Schreef:
Zal je wel iets verkeerd hebben gedaan. Net een
inbraak achter de rug. 4 horloges en nog wat
spullen gestolen en kreeg alles terug. Binnen 2
weken stond het op de rekening. Van een horloge
kreeg ik de listprijs terug terwijl ik hem met
korting had gekocht. Was allemaal keurig geregeld
-ej- Schreef:
korting had gekocht. Was allemaal keurig geregeld
.
Kijk word er bij jouw ingebroken en halen ze voor 500 euro aan dagwaarde aan klokkies weg zal er geen 1 verzekering moeilijk doen.
Maar als het een kostbare zaak gaat worden voor ze gaan ze het je moeilijk maken hoor…
Er is in December bij een juwelier hier achter me een ramkraak geweest,die man betaald een premie waar je bang van word maar voorlopig heeft die nog geen piek gezien.
Forehand Schreef:
-ej- Schreef:
korting had gekocht. Was allemaal keurig
geregeld
.
Kijk word er bij jouw ingebroken en halen ze voor
500 euro aan dagwaarde aan klokkies weg zal er
geen 1 verzekering moeilijk doen.
Maar als het een kostbare zaak gaat worden voor ze
gaan ze het je moeilijk maken hoor…
Er is in December bij een juwelier hier achter me
een ramkraak geweest,die man betaald een premie
waar je bang van word maar voorlopig heeft die nog
geen piek gezien.
Uhm… heb je z’n signature gezien? Maar misschien heeft ie onlangs de Staatsloterij gewonnen :+