Verzekeringskwestie na inbraak

Ik heb bij OHRA één keer 300 euro eigen risico betaald op een bedrag van 2600 eu. valt in mijn ogen nog mee.

wat betreft reisverzekeringen kan ik interpolis aanraden.

heb daar een doorlopende reisverzekering lopen. alles wordt wereldwijd vergoed
behalve als je naar irak of afghanistan gaat.

interpolis vergoed ook schade bij dagtripjes in eigen land (bij doorlopende reisverzekering). ik betaal er 85 eu per jaar voor met korting omdat ik een
totaalpakket van de rabobank heb.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hm… was waarschijnlijk niet voor een horloge op reis? Ik bedoel, had een tijdje terug gekeken, en de dekking voor horloges en sieraden was een schamele 150 of 300 euro. Voor de hele mikmak. Een beetje gouden ketting of klokje gaat daar al overheen.

Heeft die interpolis ook een eigen risico? En wat is alles wordt vergoedt? Toch ook tegen een maximum bedrag?

Dag marnix ik heb de polis niet bij de hand maar ik dacht alles tot 3 jaar oud nieuwwaarde.

ouder dan 3 jaar dagwaarde.

Ik denk dat het bij electronica max één jaar oud mag zijn voor vergoeding nieuwwaarde.

Bij doorlopende reisverzekering interpolis.

Met alles bedoel ik fotocamera,s kleding/schoenen horloges/sieraden laptop/mp3 spelers.

en materiaal voor de sportieve vakantieman klimatributen (water)ski,s wetsuit duikerspak noem maar op.

Ik heb deze polis destijds met korting via de rabobank afgesloten en hij kost me met korting op dit moment 116 eu per jaar.
(in plaats van de eerder aangegeven 85 eu)

Ik herinner me wel dat er voor alles een maximum bedrag wordt uitgekeerd.

Dus is het niet verstandig om met 4 dure horloges op vakantie te gaan.

En ik weet niet of deze polis voorwaarden nog gelden op een nieuwe polis want ik heb deze verzekering al ong 10 jaar en heb de polis altijd doorbetaald.

vandaar dat waarschijnlijk de voorwaarden gelden die van kracht waren bij het afsluiten van de polis.

P.S over het eigen risico post ik een andere keer want ik ben een en ander aan het herinrichten en ik kan niet alles terugvinden.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Allen bedankt voor de reacties, zit nog midden in de afhandeling. Tot nu toe nog niet veel wijzer geworden wat ik uitgekeerd zou kunnen krijgen, dinsdag komt er een schade expert op bezoek en ik hoop dan met een weekje te weten of ik bij de juiste maatschappij verzekerd ben.

Van mijn zeer loyale verz.agent te horen gekregen: sieraden zijn de verz.mij’en zeer wantrouwend. Enkel met aankoopbon of foto’s gaat men er van uit dat het jouw bezit is/was daar waar ze bij andere items wel wat coulanter zijn.

Ik ben zelf overigens bij REAAL verzekerd, sieraden zijn tot €6.000,- standaard meeverzekerd.

Klopt, maar zit dan wel in je inboedel als apart deel.

Even een update: heb bericht van de verzekering…
Voor beide horloges krijg ik het symbolische bedrag van €20,- uitgekeerd.
Ik denk dat we daar maar geen drama van moeten maken, een horloge uit 2007 zonder aankoopbon en 1 uit 2009 met bon, krijgen we volledig vergoed. Het gaat in beide gevallen om horloges van een paar honderd euro. Overige zaken zoals tv, home cinema set, laptops en dergelijke worden ook tegen zeer redelijke bedragen vergoed.

LOL

20 euro? Doe dan niks…
Wel fijn dat de rest wel zo goed uitgekeerd wordt.

Zwaar balen (voel met je mee, afgelopen december ook bij mij ingebroken en ook een paar horloges weg - voor de 2e keer).

De laatste keer is er o.a. een Citizen duiker (met dieptemeter) meegenomen. Behalve de verpakking (zo’n plastic duikfles) had ik niets meer, geen aankoopbewijs, zelfs geen foto, en het horloge was bijna 10 jaar oud. Samen met de schadeexpert op internet een vergelijkbaar horloge gezocht en die aankoopprijs heb ik uitgekeerd gekregen. Dat bleek omgerekend hetzelfde te zijn als ik er ooit in guldens voor heb betaald.

Mijn ervaring, na 3 inbraken, is dat de schadeexpert er niet is om je een poot uit te draaien maar om een realistische inschatting te maken van de geleden schade. Ben dan ook wel enigszins verbaasd dat je er maar een symbolisch bedrag van 20 euro voor krijgt.

Succes met de financiele afwikkeling, maar vooral met de psychische verwerking.

Gewoon op goedkope klokjes houden maar… :stuck_out_tongue:

Tja inderdaad ben de nieuwe polis tegengekomen en het wordt vergoed tot een max van 1250 eu voor horloges per verzekerde.

Dus inderdaad dure klokjes gewoon thuis laten.

Of kostbaarheden verzekering afsluiten.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

En een goede hond (ik heb een boxer) volgens mij scheelt dat ook