Verzenden naar Duitsland...

Postnl naar Duitsland is OK, daar is Hermes de netwerkpartner, maar als het naar Italië of andere plekken moet dan weet je niet met welke partijen ze zaken doen. Voor Duitsland en België is Postnl wel ok, maar andere landen pak ik liever DHL.

Parcel of express?

Parcel zijn huismoeders en gepensioneerde die hun Renault 4 tot het dak volladen en een polo met dhl dragen. Heb er geen vertrouwen in.

Dat hangt ervan af! Ik heb onlangs naar Hongarije verzonden met Parcel. Pakketje was net iets boven de 1000 euro, dan vind ik de verzekering nog wel afdoende. Als het duurdere pakketten zijn dan mag het verzenden ook wat duurder. Vind het wel fijn dat DHL van begin tot eind verantwoordelijk is.
Het komt niet vaak voor dat ik buiten NL, Be, De verscheep.

Edit, mijn ontvanger in Hongarije had een rotsvast vertrouwen in Parcel. Dat scheelt.

1 like

Precies. Dit is altijd de afweging. Maar ik ga nooit meer onderverzekerd verzenden. Lessen wel geleerd inmiddels. Stress, hartverzakkingen en onmachtig afwachten.

1 like

Tierende zuideuropeanen op de mail die woedend vragen wat ik aan hun gebrek aan geduld en onzekerheid ga doen :joy:

Via PostNL kun je ook voor spoed kiezen, dan gaat het met UPS mee… betaal je wel de volle mep.

Je kunt ook via Kiala met UPS versturen, diverse upgrades mogelijk.

DHL en UPS hebben voor mij de voorkeur zowel binnen en buiten NL.

Schade kun je voorkomen… extreem goed inpakken. Het liefst dubbel

1 like

Dank nog voor de toevoeging.
Was net bij UPS de voorwaarden aan het bekijken: horloges > 500 eu staan op de verboden lijst… dus dan heeft extra verzekeren geen zin.

Edit was al genoemd inderdaad en ups parcel idem. Dus wordt toch postnl. Living on the edge! :love_you_gesture:

Duitsland dit jaar 8x verstuurd met PostNL, altijd snel (sneller dan omgekeerd ) en nooit probleem, kosten blijven binnen de perken. Successen behaald in het verleden …:wink:

1 like

Even een bump met het volgende:

Er lijkt iets veranderd bij DHL Parcel betreffende mogelijkheid tot verzekering?

Ik zie nu alleen binnen de Benelux nog de mogelijkheid voor verzekering tot eur500 en niet meer voor andere landen? Ik gebruikte DHL Parcel voor Duitsland altijd naar tevredenheid voor verzending van ‘goedkopere’ horloges, maar kan dit nu ook niet meer zonder risico? Weet iemand meer?

Was/ is het niet standaard al voor 500 euro verzekerd met Parcel? Volgens mij was dit niet iets wat je kon kiezen.

Ik verzend alles met UPS.
Ook hogere waardes. Gaat altijd goed. Postnl slechte ervaringen mee.

Vrij zeker dat het extra was, een kleine bijbetaling tot een totaalbedrag van 10,-. (ik heb t wel 10-20x gebruikt, maar ben details toch vergeten… :roll_eyes:)
Op de website kan ik er nu niets over terug vinden, behalve de expliciete mogelijkheid dat voor Benelux 500,- verzekering mogelijk is.

UPS was in het verleden prijstechnisch totaal niet interessant voor ‘goedkopere’ horloges of is daar iets veranderd?

Als het gegarandeerd aankomt maakt de prijs mij niet veel uit, laatste nu naar Hongarije waarde 220 verzend 21 euro
standaard binnen nl rond de 8 euro
VS is wel duur dan ga je snel naar 50 - 60 euro voor rond de 500 waarde.

Ik boek via deze (onder account)

https://www.upstoday.com/

1 like

Update:
Niet meer mogelijk dus (voor een scherp tarief…) :rage:

Hartelijk dank voor uw bericht.

Helaas is het inderdaad niet meer mogelijk om een zending verzekerd te versturen. 

Mocht u toch graag de zending verzekerd willen versturen, wil ik u adviseren contact met de DHL Express afdeling op te nemen.

Belachelijk advies eigenlijk; volgens mij beginnen de tarieven daar bij zo’n eur50,- zonder verzekering in geval van incidentele verzending…

Damn dit is wel heel jammer zeg. Was perfecte verzendmanier voor de goedkopere horloges

Inderdaad ja… het leven van een flipperende horlogeliefhebber wordt er weer een beetje duurder en gecompliceerder van…:face_with_raised_eyebrow:

En veel meer gedoe. Als je nu PostNL moet gaan gebruiken weer, want die zijn erg onbetrouwbaar.

Wat ik wel een enorme verbetering vind van PostNL is dat je een email bevestiging krijgt en ook de link vd netwerk partner in het buitenland.

En heb je al een goed alternatief gevonden? Ik zit nu te kijken welke koerier ik moet gebruiken om iets verzekerd tot 500 euro naar Engeland te sturen. Met mijn ervaringen met PostNL in het verleden wil ik liever niet meer met PostNL dingen naar het buitenland sturen.