Wat mij goed bevalt is UPS Express en dan apart verzekeren met Secursus
Mogelijk ook DHL of Fedex express, maar vooral de spoedzending zorgt ervoor dat het pakket normaal gesproken sneller en beter door het proces gaat als de reguliere zendingen. Securus dekt apart de verzekerde waarde, prima combinatie.
Even kort samengevat:
11 augustus zending aangemaakt.
Item is dus verkocht en betaald?
28 augustus koper wil het niet meer.
Heb je je verkoop gedaan met âSicher bezahlenâ voor de koper??
CitaatDu hast ĂŒber die âSicher bezahlenâ-Funktion auf Kleinanzeigen bezahlt?
Das ist sehr gut! Denn egal ob der Artikel nicht angekommen oder das Paket leer ist, unser KĂ€uferschutz schĂŒtzt dich.
Gehe in diesem Fall wie folgt vor: Du hast bis zu 13 Tage nach Bezahlung Zeit, ein Problem an den Kundenservice von Online Payment Platform (OPP) zu melden . Beachte, dass das Geld 14 Tage nach Bezahlung automatisch an den VerkĂ€ufer ausgezahlt wird. Eine RĂŒckerstattung ist dann nicht mehr möglich. Unser Partner OPP ist fĂŒr die Bearbeitung deiner Anfrage zustĂ€ndig.
Klinkt heel hard, maar als je het geld al op je rekening hebt dan moet je lekker afwachten.
Zo maar geld teruggeven moet je zeer zeker niet doen.
Die tracking is zo lek als een mandje bij PrutsNL.
Er bestaat een kans dat de koper het pakket allang heeft, zelf de tracking heeft nagekeken en wellicht denkt er een slaatje uit te kunnen slaan.
Dit is mij in het verleden meermaals gebeurt, naar zowel België, Duitsland en Italië.
Heb je daar een linkje voor? Ik kom enkel op zwembaden uit
Ook mogelijk vanuit België?
Enig idee van verzekeringsmogelijkheden? Op de NL website lees ik 1% van de waarde. Op de BE website vind ik dit niet terug, enkel dat je verzekerd kan verzenden⊠Volgende keer zal ik DHL Express wel overwegen, en even contact opnemen met de klantendienst om te zien wat de opties zijn.
Zie links hierboven waar ik me op baseerde en die beide naar hetzelfde artikel in het Duits burgerlijk wetboek verwijzen.
Ik ben ook geen jurist, maar dit sterkt me toch in mijn overtuiging dat het risico in deze niet bij mij ligt.
No worries
Ja.
Klopt.
Nee. Dus daar kan hij geen beroep op doen. Betaald via Paypal friends&family. Dus via die weg ook geen bescherming voor hem. Hij stelde trouwens Paypal f&f voor, heeft het zelfs niet over die nieuwe âveilig betalenâ dienst gehad.
Vandaag bevestiging gekregen dat het pakket officieel als verloren werd gemarkeerd.
Nu wat paperassen ingevuld, bewijs van zending, uittreksel uit paypal om aankoopbedrag te bewijzen, etcâŠ
Op het eerste zicht lees ik in hun algemene voorwaarden nergens dat ze niet aansprakelijk zijn voor het volledige verkoopbedrag, indien aantoonbaar. Wel enkel indien het pakket aangetekend en verzekerd werd verzonden (wat het geval is). De verzekerde waarde lag echter op âŹ500, het maximaal mogelijke. Ik vermoed dus dat ik daar slechts aanspraak op zal kunnen doen.
Heb niet die indruk bij die man, maar kan altijd natuurlijk.
The saga continues⊠op 5/9 verklaart PostNL het pakket verloren.
Ik mail gisterenavond nog eens met de vraag of er al nieuws is over de terugbetaling.
Krijg daarnet antwoord:
Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan met mijn email van 6-9-2023 die ik naar u had verstuurd, mijn excuses daarvoor.
Een zending verzonden naar het buitenland wordt 45 dagen vanaf de laatste scanregistratie officieel als vermist beschouwd. Ik had in deze email aangegeven de scanregistratie te bewaken tot en met 4-10-2023.
Op dit moment hebben helaas te maken met vertragingen. In de scanregistratie is te zien dat de zending 8-9-2023 is ontvangen bij de Duitse vervoerder Hermes in Duitsland. Voor het verwerken van een zending voor de buitenlandse vervoerder is het noodzakelijk een specifieke registratiecode te koppelen aan de PostNL barcode. Voor uw zending is de registratiecode XXX.
Ik ga ervan uit dat de zending binnen enkele dagen wordt aangeboden bij de geadresseerde XYZ.
Voor de vertraging en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u namens PostNL mijn welgemeende excuses aan.
Dus op 5/9 verklaren ze het verloren, en nu het plots opduikt zeggen ze dat ze eigenlijk standaard 45 dagen (!!!) wachten vanaf de laatste scanregistratie vooraleer ze een pakket officieel als vermist beschouwen. Ik weet niet wat ik waanzinniger vind, de tegenstrijdige communicatie of de immens lange periode die ze en hun partners (Hermes in dit geval) gunnen om een pakket af te leveren.
Ik ging zeggen âeind goed, al goedâ, maar nu moet de ontvanger het pakket wel nog aanvaarden⊠Eind augustus liet hij me weten dat als het alsnog geleverd zou worden hij het ging weigeren en op zijn kosten terug ging sturen
De saga is vandaag ten einde gekomen, exact een maand nadat ik het pakket binnenbracht bij een postpunt. Door Hermes (in onderaanneming van PostNL) uiteindelijk teruggevonden en vandaag bij de bestemmeling geleverd. Die liet me gelukkig weten dat hij erg blij is met het horloge, eind goed al goed dusâŠ
Lesje geleerd: volgende keer toch maar een andere pakjesdienst kiezen voor verzenden naar Duitsland!