Het is al vaker aan de orde geweest. Post.nl blijkt niet zo’n veilige manier om je kostbare goed de grens over te krijgen.
Wie van jullie kan een ‘Verzender’ aan bevelen voor pakketjes naar Engeland? Ik wil daarbij een aanvullende verzekering af sluiten, omdat het een kostbaar horloges is.
PostNL moet je inderdaad niet gebruiken, want die besteden het uit aan een plaatselijke koerier, zoals Yodel (verschrikkelijk). Ook zijn ze niet goed in het verstrekken van handtekeningen (nodig voor PayPal) en onderzoeken duren maanden.
UPS, FedEx en DHL zijn ook allen geen opties want die verzekeren allen geen (dure) horloges.
heb heel eigenwijs als ik ben vorige week een horloge met postNL
naar Engeland verstuurd is helemaal goed gegaan bij mij,
misschien geluk gehad
was wel geen duur klokje maar toch
Weekendje Londen had ik al overwogen, maar helaas kan de koper niet met me afspreken. Een retourtje Londen is in ieder geval goedkoper dan verzenden met DHL…
heb heel eigenwijs als ik ben vorige week een
horloge met postNL
naar Engeland verstuurd is helemaal goed gegaan
bij mij,
misschien geluk gehad
was wel geen duur klokje maar toch
Hier ook alleen positieve ervaringen met PostNL. Vorige week nog een Tudor Big Block naar de UK en eerder al diverse Rolexen.
Panerai verstuurd met post.nl naar de UK
Maximaal verzekerd en daardoor wellicht extra aandacht?
Ging helemaal goed in ieder geval.
Living on the edge denk ik.
Jur
Toch maar voor DHL Express gekozen en voor 3500 Euro verzekerd.
Alles keurig veilig ingepakt. Ze komen het thuis ophalen en wat denk je! Moet die doos weer open, omdat ze willen zien wat erin zit. Vervolgens krijg je te horen dat ze hem later die dag nogmaals open gaan maken om te controleren dat het horloge er daadwerkelijk in zit. Beetje balen, omdat de vintage horloge doos zelf nogal gevoelig en snel beschadigd. Ik zie ze daar bij de doos al open trekken voor controle :?
Voordeel is wel dat het de volgende dag al bezorgd wordt. Handtekening verplicht en geen aflevering bij de buren. Mocht de koper niet thuis zijn wordt hij gebeld om een afspraak te maken.
Wordt er na de brexit nog wat naar Engeland verstuurd? Kreeg de aanvraag wat te versturen naar UK. Extra kosten zijn voor de ontvanger, DHL vraagt om een factuurnummer, daar loop ik op vast als particulier, Postnl gebeld en die zeggen dat het normaal geen problemen heeft. Horlogewaarde c.a. 500 euro.
Ik hoor graag of iemand nog recente ervaring heeft.