Verzenden naar Engeland

Het is al vaker aan de orde geweest. Post.nl blijkt niet zo’n veilige manier om je kostbare goed de grens over te krijgen.

Wie van jullie kan een ‘Verzender’ aan bevelen voor pakketjes naar Engeland? Ik wil daarbij een aanvullende verzekering af sluiten, omdat het een kostbaar horloges is.

PostNL moet je inderdaad niet gebruiken, want die besteden het uit aan een plaatselijke koerier, zoals Yodel (verschrikkelijk). Ook zijn ze niet goed in het verstrekken van handtekeningen (nodig voor PayPal) en onderzoeken duren maanden.

UPS, FedEx en DHL zijn ook allen geen opties want die verzekeren allen geen (dure) horloges.

De Ferrari Group kwam in een ander topic (http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3200642,3201702) naar voren: http://www.ferrarigroup.net/services/
Wellicht kunnen die wat voor je betekenen?

Qua kosten kan het wellicht ook uit om een weekendje Engeland te doen, vliegen hoeft niet duur te zijn :).

heb heel eigenwijs als ik ben vorige week een horloge met postNL
naar Engeland verstuurd is helemaal goed gegaan bij mij,
misschien geluk gehad
was wel geen duur klokje maar toch

Weekendje Londen had ik al overwogen, maar helaas kan de koper niet met me afspreken. Een retourtje Londen is in ieder geval goedkoper dan verzenden met DHL…

Pakketten naar Engeland worden daar door Yodel bezorgd… Als je geluk hebt.

Ik heb nu voor het eerst in 7 jaar een Paypal claim lopen omdat Yodel het pakket niet heeft afgeleverd en er een compleet zooitje van heeft gemaakt.

Onderzoek door PostNL opgestart, mag ik alle mogelijke informatie opgeven, soort ontmoedigingsbeleid.

Bah.

UPS de volgende keer!

Heeft me zeker een jaar van mijn leven gekost. En een prachtige vintage Omega in handen van een ordinaire dief. >X

pakket zoek
http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,1874372,1874372#msg-1874372

toontje66 Schreef:

heb heel eigenwijs als ik ben vorige week een
horloge met postNL
naar Engeland verstuurd is helemaal goed gegaan
bij mij,
misschien geluk gehad
was wel geen duur klokje maar toch

Hier ook alleen positieve ervaringen met PostNL. Vorige week nog een Tudor Big Block naar de UK en eerder al diverse Rolexen.

geen TNT meer voor mij… Heb uiteindelijk wel vergoed gekregen, dankzij meewerkende ontvanger.

ik werk nu met dhl en gaat op zich goed. verzekerd tot 500 euro.

.

Panerai verstuurd met post.nl naar de UK
Maximaal verzekerd en daardoor wellicht extra aandacht?
Ging helemaal goed in ieder geval.
Living on the edge denk ik.
Jur

Wat is er mis met UPS?

Komen het zelfs bij je ophalen :slight_smile:

LUWE Schreef:

Wat is er mis met UPS?

Komen het zelfs bij je ophalen :slight_smile:

Die verzekeren geen horloges boven de (ik meen) €450 en voor particulieren zijn ze enorm duur.

Toch maar voor DHL Express gekozen en voor 3500 Euro verzekerd.

Alles keurig veilig ingepakt. Ze komen het thuis ophalen en wat denk je! Moet die doos weer open, omdat ze willen zien wat erin zit. Vervolgens krijg je te horen dat ze hem later die dag nogmaals open gaan maken om te controleren dat het horloge er daadwerkelijk in zit. Beetje balen, omdat de vintage horloge doos zelf nogal gevoelig en snel beschadigd. Ik zie ze daar bij de doos al open trekken voor controle :?

Voordeel is wel dat het de volgende dag al bezorgd wordt. Handtekening verplicht en geen aflevering bij de buren. Mocht de koper niet thuis zijn wordt hij gebeld om een afspraak te maken.

Nadeel het kost 110 Euro. ::o

Wow wat een prijs , nu kan dit natuurlijk best voor een horloge van X000 euro , maar voor een simpel horloge niet te doen.

Heb zelf wel eens iets via postnl naar de UK verzonden, paar werkdagen en het was overgekomen. Dus zelf geen negatieve ervaring hiermee.

Jürgen Schreef:

Nadeel het kost 110 Euro. ::o

Jeetje, had n leuk weekendje londen geweest kunnen zijn…