Ik moet een pakketje met een aanzienlijke waarde naar Italië sturen en nu ben ik eigenlijk op zoek naar een partij die het pakketje van deur tot deur levert, zonder dat daar een derde partij aan te pas komt.
Er is hier op het forum al meerdere keren over gesproken, maar er is niets veranderlijker dan pakket diensten. Vandaar dat ik de vraag nogmaals stel.
Ik heb DHL en FEDEX gebeld, maar die leveren niet van deur tot deur zonder te kunnen garanderen dat er een derde partij als pakket dienst ingeschakeld wordt.
Verzenden is kostbaar, dat is geen probleem, maar ik wil wel maximale zekerheid. Wat zijn jullie ervaringen.
Ik heb met UPS in bijna 20 jaar maar 1 x een probleem gehad, dat ging om een pakketje dat 2 maanden foetsie was. Toen werd het alsnog weer gevonden. Dus ik kan UPS alleen maar aanbevelen.
Als ik iets van aanzienlijke waarde moet versturen gebruik ik steeds DHL en ik neem bij hun een extra verzekering tegen verlies.
Verzekeren kan tegen 1% van wat het pakket waard is.
Stel het pakket is 5000 euro waard, dan betaal je 50 euro bovenop de verzendkosten.
Ik sprak ca 3 maanden terug met UPS (0900 2255 877) en bij hen was de maximale dekking voor horloges €500.-
Mijn vragen gingen over een zending naar Duitsland, lijkt me sterk dat dat anders is naar Italië
DHL nooit meer. Meerdere horloges uit pakketten gestolen. Verzekerd maar nooit wat gehad ondanks juridische bijstand. DHL geeft inhoud op als vermist maar de pakketten waren duidelijk opengesneden.
Alleen nog maar Galle of face to face bij mij.