Als ik iets van aanzienlijke waarde moet versturen gebruik ik steeds DHL en ik neem bij hun een extra verzekering tegen verlies.
Verzekeren kan tegen 1% van wat het pakket waard is.
Stel het pakket is 5000 euro waard, dan betaal je 50 euro bovenop de verzendkosten.
Wel vreemd dat die kerel bij DHL aangaf dat ze niet extra verzekeren en ook gebruik maken van derden.
Ik heb dat laatst met een Catawiki verkoop naar Italië gebruikt. DHL kostte me inclusief extra verzekering iets van 50 euro.
Ik heb al diverse horloges met DHL naar Italië gestuurd, dit verliep steeds probleemloos met levering binnen 24 uur.
Let wel op dat je niet de consumenten site gebruikt maar de normale DHL site.
Je hoeft je zelfs niet te registreren en je weet direct hoeveel je moet betalen. Ze komen het pakket ophalen waar jij het wil.
Ja, zo heb ik het ook al eerder gedaan via DHL. Misschien een stagiair vandaag aan de telefoon. Raar verhaal in ieder geval.
Ik sprak ca 3 maanden terug met UPS (0900 2255 877) en bij hen was de maximale dekking voor horloges €500.-
Mijn vragen gingen over een zending naar Duitsland, lijkt me sterk dat dat anders is naar Italië
DHL nooit meer. Meerdere horloges uit pakketten gestolen. Verzekerd maar nooit wat gehad ondanks juridische bijstand. DHL geeft inhoud op als vermist maar de pakketten waren duidelijk opengesneden.
Alleen nog maar Galle of face to face bij mij.
Gr. Hans
Bij DHL heb je drie behoorlijk gescheiden bedrijfstakken:
For you 0900 - 222 21 20 (€ 1,- per gesprek)
Vooral voor de consument
Parcel 026-324 6700 (std tarief)
wegvervoer door EU
DHL Express Tel 088 055 2000 (gratis bellen)
luchtvervoer (snel en duur)
Elk met andere verzendtarieven, levertijden en eventueel tussenkomst van derden
Zo. Klinkt alsof er wel een heel verhaal bij hoort…?
Wat is dat? Waarom vind ik daar geen website van?
Nee, ik gebruik dan DHL Express:
http://www.dhl.nl/nl/express/exportdiensten/export_time_definite.html
Deze werd bedoeld:
http://www.gallewerttransporte.de
Zeer betrouwbare en goede club… halen ook in NL op, maar of ze ook naar italie rijden weet ik niet.
Vergelijkbaar in NL is Mikropakket. Verzekerd tot 50k, maar ook bij die geldt dat ik niet weet of ze italie in de route hebben
Mikropakket heb ik hoog zitten. Ik heb een jaar terug 20 minuten gesproken met een iemand die “daar wat is”. Gescreende medewerkers (en dat gaat verder dan een verklaring omtrend gedrag), één centraal, zwaarbeveiligd distributiecentrum, geselecteerde partners in het buitenland. En nu komt het: “Van de 89,000 verzonden pakketten op dat moment is er één kwijtgeraakt”.
Tarieven zijn zeer laag, maar nu komt het nadeel:
je moet een account hebben. En dat is voor juweliers en horlogemakers.
Over Galle:
https://uhrforum.de/guenstigster-wertversand-t64378
(5 pagina’s)
Een aantal positieve maar ook negatieve ervaringen, laat zich een beetje samenvatten met:
Galle kann man sicher empfehlen.
Aber ich habe mit Galle auch schon schlechte Erfahrungen machen müssen. Nämlich dann, wenn Galle die Sendung einem Zweit- oder Drittunternehmen in die Hand gibt.
Und das machen sie, wenn sie Versandartikel haben, die nicht auf ihren gewöhnlichen Routen liegen.
Hoi,
Neem eens contact op met micropakket.
Gr.
Men
Daar kun je wellicht met hen wel uitkomen? Als je vaker verzend kan jij ook klant worden denk ik.
Ik denk Jur, dat het altijd een risico met zich meebrengt en het de kunst is degene met het minste risico te vinden. Wil je 100% zekerheid, zelf in de auto springen en zelf brengen. Mijn ervaring ligt bij DHL express. Peperduur maar prima ervaringen en het pakket is zeer uitgebreid te volgen en goed te verzekeren.
Dat heb ik natuurlijk aangekaart maar ze willen zich tot de zakelijke markt beperken.