Verzenden vanuit belgie met Postnl.be niet doen

Beste forumvrienden en dan vooral de Belgen.
Verzend geen pakjes naar buitenland via de dienst Postnl.be, het is voordeliger maar heeft één groot nadeel.
Een aangetekende zending word max twee keer aangeboden aan geadresseerde en dan terug retour gestuurd naar u de afzender.
In plaats van een briefje na te laten door de postbode zodat de geadresseerde de kans krijgt om gedurende 2 weken het pakje zelf dan maar op te halen in een dichts bijzijnst postkantoor.
Dus gewoon verzenden met Bpost of in NL zelf met Post.nl
gr roel

1 like

Of Kiala. Lekker goedkoop via UPS internationaal en geen gedoe aan de deur.

4 likes

Om over het risico met vertragingen of kwijtraken nig maar niet te spreken…

Kiala !!! Zonder enige twijfel…

Kiala is super traag naar NL en andere landen en verzekerd maar tot 200 eur

7,5 euro ipv 17 euro en je gaat afhalen wanneer jij wil… Dat het dan 4 dagen duurt vind ik echt niet erg…

1 like

Dat is waar, tot 200 euro is goede oplossing

1 like

Onlangs eentje naar NL gestuurd via bpost, 13,5 euro met track en trace,
De verzekering werd bekeken per Kg? Daar heb je weinig aan als je een klokje van 150g verstuurd. Het is wel prima verlopen …

altijd met Bpost track & trace naar nederland tot nu toe geen probleem gehad
Ook via posn nl naar belgie geen probleem

Klopt
Alleen zend niks met Postnl.be , zie mijn uitleg bovenaan waarom
Bpost naar buitenland werkt goed, ook al zijn de Fransen nonchalant en vergeten soms ontvangen te scannen.
Post nl werkt tot nu toe ook goed

Maar soms hoor ik verhalen dat er in de pakjes open gedaan worden alhoewel gelukkig nooit zo iets meegemaakt

Ik vind het risico met Kiala zo laag omdat het van punt tot punt gaat, dat ik gerust duurder zaken met Kiala verstuur.
Ik steek het in een grote doos, met veel papier, en ergens het item in, zo kan er niet ‘snel’ iets uitgenomen worden.
Heb over 10 jaar al een 50tal zaken verzonden, zonder een enkel probleem, enkel laatst een doos die erg gedeukt was maar was geen probleem voor het horloge, dat goed verpakt was.

Altijd de grens over en in NL PostNL. 31,80 voor de US met verzekering tot 5500€.