Verzenden vanuit Duitsland, beste optie?

Hoi allemaal,

ik volg een veiling via de bekende Baai. Ik heb de verkoper vooraf wat vragen gesteld, zo ook de manier van verzenden, dit is wat ik terugkreeg:

Nou vroeg ik mij af, wat is HERMES (afgezien van de welbekende das), een soort Duitse koeriersdienst? Hij vraagt ook waaraan ikzelf de voorkeur geef, zelf maakt het me niet veel uit, zolang het maar geen GLS is (2 keer slechte ervaringen mee gehad, dus liever nooit meer!!).

Ik zoek een koeriersdienst waarbij je wel een ‘track en trace’ functie hebt maar waarbij je niet schandalig veel kwijt bent aan euro’s.

Iemand hier die me kan helpen? :smiley: Bedankt alvast voor alle reacties.

Hallo Jaap-Wim,

Hermes is inderdaad een duitse koeriersdienst, onderdeel van TNT. Ik heb zelf ervaren dat onze nederlandse TNT Post een Hermes pakje afleverde.

Ik vezend zelf wel eens een pakje vanuit Duitsland via de Deutsche Post (ik woon zelf in Kerkrade, dus D is om de hoek), en daar is standaard altijd track-and-trace bij (via DHL)

Vraag aan de verkoper of hij het pakje gewoon via de Deutsche Post kan verzenden, dat is altijd goed. Het gaat dan via DHL en kost eur 8,60 voor een pakje binnen Europa.

groeten
Mark - eedmne

Mijdt in ieder geval DPD en GLS die zijn ronduit slecht.

Arjay

Ik ben een groot fan van de Deutsch Post met aangetkende verzending…

Deutsche Post en DPD, zijn dat 2 verschillende?

Met GLS heb ik zelf ook slechte ervaringen, heb 'm nu gevraagd of ie UPS of Hermes kan gebruiken.

Deutsche Post is met de normale post. Duurt 4 of 5 dagen en werk normaal perfect. Maar ja, het is geen koeriersdienst.