Verzenden via post

Beste heren,

In een vorig topic liet ik al doorschemeren dat mijn Martin Braun horloge er afgelopen vrijdag mee ophield. Tamelijk vreemde situatie, ik had het horloge in mijn hand, bekeek (lees bewonderde) de achterkant waarna de rotor enkele malen ronddraaide. Door de achterkant heen zag ik dat de secondewijzer stil stond waarna ik de voorkant bekeek en het horloge er ‘geen zin meer in had’. Opvallend gegeven is echter wel dat de datum doorloopt. Nu heeft Martin Braun aangegeven dat ik het horloge mag opsturen. Alleen vind ik het niet zo prettig om mijn meest kostbare bezit zomaar op de post te doen. Waarschijnlijk gebeurt dit allemaal betrekkelijk veilig maar het idee is niet zo prettig. Mijn vraag is hoe jullie je horloges versturen, denk hierbij aan het bedrijf waarmee je zaken doet en de kosten die hieraan verbonden zijn.

Daarnaast iemand enig idee wat er met het horloge mis zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Groetjes Jeroen

Aangetekend laten versturen met verzekering. Op de site van tpg kun je bekijken wat de kosten zijn en tot welke bedragen je je kunt verzekeren.

correct me if wrong, maar voorzover ik weet omvat de gewone service (van bijvoorbeeld tpg) wel een verzekering , maar zijn juwelen e.d. hier juist van uitgesloten.

Wat wegneemt dat ik de nodige horloges verzekerd en aangetekend heb verstuurd al, soort schijnzekerheid denk ik.

Zo een kostbare klok laten versturen door die NONO’s,niet aan te raden.
TPG post is niet 1 vd betrouwbaarste.
Track trace van TPG werkt erbarmelijk slecht,paketten worden vaak niet correct gescand!
Het personeel achter de balie is super gedemotiveerd geven veelal verkeerde info.
TPG geeft vaak geen ontvangstbewijs af,zelfs al vraag je daarom. (ontvanger dus)
Ook dat zgn verzekerd opsturen is vragen om moeilijkheden vooral in vakantietijd,invallers die precies weten waar kostbare goederen in zitten. (beschrijving van pakket)
In vakantietijd raken de meeste paketten kwijt waarvan akte zou De vries zeggen.
Ik heb aardig wat verstuurd met de TPG normale paketten geen enkel probleem totdat er iets mis ging.
Ik had een kostbaar pakket,keurig alles ingevuld en ja hoor, verschwunden.
Bijna 6 maanden geleden!
Ik moet nog wachten op mijn schadevergoeding.
Het is lachwekend want ik MOET aantonen wat in het pakket zat.
Hoe moet ik dat doen?
TPG is leuk voor een brief en een pakket met weinig waarde maar serieuze pakketten moet je overlaten aan profs.
Ik zou lekker Fedex nemen.
Die neemt de klant wel serieus en zij geven keiharde garanties als er iets kwijt raakt.
Je kan je pakket ten alle tijde traceren, lijkt me een geruststellende gedachte.

Bedient Fedex ook partikulieren?

Ja,zover ik weet.
Ik doen niets anders.
Bel ze anders even.

Telefoonnummers van onze Klantenservice

Neem contact op met de Klantenservice indien u nog nadere informatie wenst of indien u een koerier wilt bestellen:

0800 0222 333

Als het gratis nummer niet bereikbaar is, belt u: 020 5005 699

De klantenservice is bereikbaar op maandag - vrijdag 8:00 - 18:30

gr

Wij versturen via TPG, UPS en netpak dagelijks zo’n 4/5 pakketjes.

Er is nog nooit iets niet aangekomen in de afgelopen 3 jaar van de pakketjes die wij hebben verstuurd.
Oke vorig jaar met de kerst toen het pakhuis van netpak in de brand stond… een lading horloge winders die in as op is gegaan.

Ik zou zeggen gewoon aangetekend verzekerd tot €450 voor €7,95 lekker verzenden komt echt goed.

dan moet je dus wel waarde aangifte doen (komt dan niet op het pakket te staan wat er in zit?)

Hangt van de waarde af, zou ik zeggen. TPG Post is niet altijd betrouwbaar en als er iets mis is uiterst klantonvriendelijk. Vorig jaar oktober pakketje onder rembours EN VERZEKERD verstuurd met een waarde van bijna 400 Euro. Is aangekomen bij geadresseerde, betaald aan postbode, maar ik wacht nog op mijn geld. Kreeg eerst een brief dat ik dan maar verzekerd had moeten versturen. Wat ik dus had gedaan. Vervolgens verlangde men een verklaring van de geadresseerde dat hij het pakje had ontvangen en betaald. Ook geregeld en sindsdien niks, nada, noppes. Een keer of tien kwaad opgebeld, maar de juffrouw weet van niets. Kwestie is in onderzoek. Mag ik de afdeling die het onderzoekt even aan de lijn? Nee, dat mag niet. Kort en goed, boven de 200 euro verstuur ik niet meer per TPG Post.

Heb vanmiddag geinformeerd bij TPG. Zou me 16,50 kosten waarbij ik een verzekering heb tot 2700 euro meen ik. Ga morgen even informeren bij Fedex hoe zij dit precies doen. Desnoods rijd ik richting Duitsland maar dan wil ik wel de zekerheid dat ik het horloge diezelfde dag mee terug kan nemen. Ben echter bang dat ze me die zekerheid niet kunnen geven als ze geen idee hebben wat er mis is met het horloge.

Houd jullie op de hoogte! IIg bedankt voor de ontstane discussie.

Denk ook eens aan UPS, die met de bekende amerikaanse bruine bestelbussen.
Altijd zeer tevreden over. Tariefberekening vanaf ups.com

Jetebo je hebt een aardig duur iets aangeschaft, wat maken die paar euro dan nog uit?
Je maakt je zorgen of het wel aankomt.
Je bent zelfs geneigd om naar Duitsland te rijden!
Niet doen op dit moment (WK) is geen enkele Duitser te vertrouwen :stuck_out_tongue:

Je hebt gelezen dat er mensen zijn die nare ervaringen hebben gehad bij TPG
Kies dan voor Fedex of UPS.
Zij doen niets anders dan belangrijke documenten en pakketten met een aanzienlijke waarde.
Dat is juist hun specialiteit.

Dat noem ik nog eens ‘sound advice’ van Jag.

Jag ik ga je advies opvolgen. Eerst even mailtje verstuurd naar Martin Braun waarin ik hem om advies heb gevraagd. Sowieso aangekaart dat ik het liever direct via hem speel ipv eerst de juwelier te benaderen. Extra tussenschakel die als je het mij vraagt overbodig is. Mocht men beslissen dat ik het horloge direct kan opsturen dan zal ik dit doen met de adressen als geadviseerd door Jag. Had overigens al besloten TPG hier buiten te laten. Zal morgen eens even navragen welke procedures bij de twee instanties gevolgd moet worden.

Jag en de rest bedankt!

Groetjes Jeroen

Iemand ervaring met UPS Standard services? Na aanleiding van de niet altijd positieve verhalen heb ik besloten TPG te mijden en naar alle waarschijnlijkheid te kiezen voor UPS. Zojuist prijsopgave gedaan waarbij ik toch mag aannemen dat dit pakket aangetekend wordt verstuurd toch?

Pakket wordt verstuurd naar Duitsland. Gewoon goed inpakken in van dat ‘bubbeltjesplastic’ en dan mag ik er toch vanuit gaan dat de overdracht veilig plaatsvindt…

Dus als iemand mij even wil overtuigen vh feit dat UPS goed is graag :slight_smile:

Groetjes Jeroen

UPS is super.
altijd netjes afgeleverd.

en wordt altijd getekend voor ontvangst

exact hetzelfde antwoord hier.
Fedex en UPS zijn concurrenten, tsja hoe zou het toch komen dat de TPG zo “fantastisch” presteert.?
Affijn aangetekend kennen ze niet bij deze koeriersdiensen.
De ontvanger moet altijd tekenen vervolgens wordt een controle gedaan of hij/zij het is. (formaliteit).
Dan zie jij bij tracking staan dat het pakket is geaccepteerd.
Kind kan de was doen.
Welke klok heb je eigenlijk?
Misschien dat je het al heb laten zien maar ik kan het even nergens vinden.

suk6.

Dit horloge gaat het om. Advies is dus om gewoon met UPS in zee te gaan!

Danku

Leuk overigens 2 dezelfde foto’s…

jetebo, Je mag wat mij betreft nog wel een paar foto’s ,van de achter- (bodem Saffierglas ?) en de zijkant laten zien.
heel mooi klokkie (tu)
Grande Chrono -42mm Valjoux -7750 cal. ??

kan me voorstellen dat je hier voorzichtig mee omgaat :slight_smile:

Groet André