Verzending en betaling vraagje

Ik heb een koper voor de Jlc van m’n vriendin. Maar nu dit, ik zou de verzendkosten betalen had ik verteld, nu wil hij dat ik het onder Rembours verstuur, klopt het dat hier nog eens 15euro extra kosten bij komen?

Is onder Rembours voor mij 100% gegarandeerd dat hij hem koopt, of kan hij het pakketje nog weigeren en moet ik dan maar izen of ik het horloge nog terugkrijg? Vind het heel vervelend, had liever gewoon gehad geld overmaken en daarna osturen.

iemand???

Rembours is een incasso-dienst door TPG post. Zij innen het geld voor je en zorgen ervoor dat je het ontvangt. Als hij het weigert… pech. Geen geld, wel je horloge terug. Ook de kosten van de rembourszending kwijt.

Okay, maar hij kan dus van tevoren zien of hij het horloge wil hebben of niet. Of moet hij hiervoor betalen? Klinkt wel erg makkelijk voor de koper:

ik laat het opsturen, 15euro betaalt de verkoper toch dus dat maakt me niets uit, als het pakketje er is kijk ik eerst of ik het wat vind en vind ik het niets dan weiger ik het gewoon. Kost me geen cent.

Zo lijkt het te klinken, als dit het geval is,dan ga ik niet in zee met de desbetreffende persoon. Ik wil niet ‘zomaar’ 15euro kwijt zijn en nog eens niet zeker weten waar en of ik mn horloge terugkrijg.

Nee dat mag niet JW, je moet eerst altijd betalen en dan mag je pas het pakketje openen.
Het risico voor jou zit in dat het hij het pakketje niet aaneemt,of niet afhaalt bij het postkantoor.

Nee, eerst betalen dan, daarna krijg je het pakketje pas. Zou een mooie boel worden als je het eerst kon bekijken.

Okay, ik zal het eens proberen. Ik zal morgen het pakketje versturen, ik laat nog weten of het goed is gegaan. :slight_smile:

En het kan soms een paar weekjes duren voordat je je poen hebt…

Okay, bedankt allemaal. IK zal zo langs het postkantoor fietsen om m’n pkketje af te leveren. :slight_smile:

Op hoop van zegen. :wink:

Dat van die paar weken klopt zeker. Ik heb een keer iets opgestuurd naar een koper die vervolgens op vakantie was. Volgens mij wordt het pakket 3 maal aangeboden op het adres en vervolgens kan hij nog enige tijd afgehaald worden op het postkantoor. Mocht hij daar ook niet opgehaald worden, dan wordt hij alsnog terug gestuurd (die 15 Euro ben je dus kwijt). Je kunt de status van het pakket volgen op de tpg site, dat is wel heel handig.

Toch nog een aanvulling: ondanks dat TPG Post hiermee geen reclame maakt… Ze houden ook nog een deel van het remboursbedrag in als een soort commissie, niet veel, maar toch.

Update: heb het toch maar niet gedaan. Heb de koper gemaild dat ik dit te veel geld vond en te ‘onzeker’ en gevraagd of we de kosten dan kunnen delen of dat hij gewoon vooraf betaalt en ik het later verstuur.

Heb hierna niets meer gehoord.

niet serieus genoeg zo’n koper.

Nee, dat dacht ik ook. Maar hij ondertekende z’n mailtjes wel met de naam van een redacteur van een groot horlogeblad. Hij zei zelfs dat 'ie groot liefhebber was en dus een horlogemaker had om het horloge op te knappen, nou prima dacht ik. Voor 125euro mag 'ie hem overnemen en dan neem ik de verzendkosten voor m’n rekening.

Neemt ie meteen een optie waarbij ik 15euro kwijt ben, zo houd ik helemaal weinig over. Vraagprijss 150, door de verzendkosten zou ik 110 over houden. Nou is dat ook niet eens zo erg, maar probeer er dan samen op een eerlijke manier uit te komen. Nu ben ik eerlijk gezegd blij dat het niet is doorgegaan, want wie zegt dat het ook daadwerkelijk een redacteur (en betrouwbaar) was.

Misschien een fotootje van die JLC

Staan hier genoeg op het forum Tom. En naar de geinteresseerde mail ik ook altijd even foto’s voor ze besluiten te kopen. :slight_smile:

Alle fotos heb je verwijderd bij Photobucket.

ik had het ook niet gedaan, als mensen via internet willen kopen moeten ze ook maar via internet geld overmaken.