Verzending naar Amerika

Hi jongens,

Ik heb momenteel een horloge in de verkoop staan en een geïnteresseerd in Amerika. Kan iemand mij aangeven met welke dingen ik rekening moet houden om een horloge naar Amerika te sturen?

Hé Casper,

Ik heb op 23 maart een horloge naar de US verzonden, geen idee waar die nu gebleven is. Laatste update is van 24 maart: pakket verzonden naar land van beatemming.

Onderzoek is gestart echter koper pissig, case aangemaakt bij PayPal…mijn advies is om dat nu niet te doen. Door corona lijkt verzending naar de US echt een drama te zijn.

Ik heb in het verleden tientallen horloges naar de US verzonden, nooit een probleem gehad. Nu schijnt het toch wel wat anders te zijn…

Heb het ook met een pakketje gehad uit de VS. Die was ook ineens ergens foetsie.

via welke koerier?

Verstuur al jaren zonder problemen met PostNL, nu weer, verzekerd tot € 5.000,00

1 like

En hoe zit dat qua papierwerk? Moet ik ergens rekening mee houden?

Ik verstuur wekelijks iets richting de Verenigde Staten. (geen horloges, wel gerelateerd aan een horloge)
Mijn ervaring van de laatste 2,5 maand… Niet doen, niet aangetekend en niet verzekerd.
Vluchten gaan niet of zijn vertraagd, immens vertraagd. Postnl wordt overgenomen door (meestal) usps en daar blijft ook het eea liggen. Niet inscannen of blijft dagen liggen.
Wat bij mij in een bubbel envelope past gaat zonder tracking op weg, moet wel liegen dat er geen product in de enveloppe zit trouwens) :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Zonder tracking komt, wonderbaarlijk genoeg, binnen 2 weken aan.

1 like

Het hangt enorm van de carrier af. Grote bedrijven als UPS en FEDEX hebben een eigen infrastructuur en dat gaat doorgaans redelijk vlot. Alles met PostNL gaat via US Postal en dat duurt eeuwen, helemaal nu alles grotendeels plat ligt.

1 like

Naar Amerika verzenden tijdens covid is me gelukt, met Postnl aangetekend. Duurde wel 2 weken langer dan normaal.
Ik wacht ook op iets uit Amerika en dat ligt al 6 weken stil, met USPS.

Niet doen, of hele harde afspraken maken dat alle risico bij de koper ligt zodat je daar geen gedoe over kunt krijgen mocht het of heel lang duren of misgaan.
Beiden opties zijn aanzienlijk waarschijnlijk zoals je al leest in vorige reacties.

Persoonlijk zou ik het op dit moment niet in overweging nemen.

3 weken geleden inderdaad ook nog iets naar de VS met Postnl verstuurd. Kwam zonder problemen aan.

Als jij naar Amerika een horloge moet sturen, Dan geef je bij post nl gewoon aan dat het een horloge is, en de prijs die de koper aan jou heeft betaald, Altijd verzekerd versturen met track en trase dan krijg je een papier toegestuurd in tweevoud. via je pc, die je af moet drukken/printen daar staat het adres en naam van de koper op, jou adres en naam, en de horloge, en de verkoopprijs , Die twee formulieren moet jij ondertekenen 4 keer moet je je handtekening zetten, Die twee formulieren vouw je dubbel en doe die in een doorzichtige envelop of een doorzichige A4 hoes,en plak die op het pakje, Kan je niet verkeerd doen, je moet 4 keer tekenen meer niet, post nl heeft alle gegevens die jij hebt doorgegeven, en datums al ingevuld heb je nog vragen over post pakketten van en naar Amerika of een niet Europees land, kan je het mij altijd vragen, ik kan je geen antwoord geven hoe lang het momenteel duurt

1 like

Alles kun je via je Pc doen, ook betalen aan postnl

1 like

Zelfde ervaring helaas met PostNL. zelfde verhaal voor naar Azië. Binnen Europa gaat wel goed.

Volgens klantenservice maken ze gebruik van lege ruimte in het ruim van passagiersvluchten. Nu die grotendeels niet vliegen blijven de pakketjes ook liggen.

1 like

Klopt precies wat je schrijft, ja je moet geluk hebben als je pakje daar toevallig bij zit, Op sommige horloges die ik in de US gekocht heb zit ik al vanaf 4 maart te wachten, nog steeds in een depot Los Angeles

Uiteindelijk niet meer nodig, het horloge toch aan een kennis kunnen verkopen! scheelt een hoop gedoe!

1 like