Verzending naar de USA

PostNL is blijkbaar gestopt met verzekerde verzending naar Amerika, alleen aangetekend is nog mogelijk.

Heeft er iemand tips om een horloge (waarde ongeveer 1500 euro) verzekerd die kant op te krijgen?

Probeer UPS eens

Ik heb een ervaring met verzending van een horloge van rond de 500,- naar Amerika via PostNl.

Na 3 maanden betaalde PostNl de waarde van mijn horloge keurig terug.

Nooit meer!

1 like

Huh? Ik heb gisteren nog verzekerd verstuurd naar de USA met PostNL.

Toi toi toi!

3 likes

Hoe kom je daarbij?

Hier staat dat het mogelijk is;

DHL Express werkt ook primašŸ‘

1 like

DHL is ook mijn advies. Daar nooit problemen mee gehad, met postnl iets te vaak.

Hoe regelen jullie de verzekering dan, bij internationale verzending met DHL? Bij mijn weten sluit DHL horloges e.d. nog steeds uit in haar algemene voorwaarden.

Dat sluiten ze ook uit. Ik snap niet dat mensen horloges met DHL verzenden.
Als er wat gebeurt, kan je fluiten naar je geld.

Voor zo ver ik weet, is postNL de enige die horloges aanvullend verzekerd verzend tot een waarde van 5500 euro.

Even dit topic opfrissen met 2 vragen:

Bij verzending naar de USA van een horloge van 500,- via PostNL is aangetekend genoeg of moet dit aanvullend verzekerd? Ik krijg verschillende meningen van PostNl medewerkers te horen (is een oud horloge gelijk aan een edelmetaal sieraad?)
Wat vullen jullie in op het douane document qua omschrijving (gift / other?) en waarde?

Als een horloge 500 euro waarde heeft, is inderdaad aangetekend voldoende. Dan ben je verzekerd tot 500 euro.

Op het formulier vul ik in, other, en dan omschrijving ā€˜precision instrument’ en dan nog de tariq code.
En uiteraard de echte waarde invullen want je krijgt namelijk de op het formulier ingevulde waarde vergoed, mocht er iets misgaan.

1 like