Verzoek om hulp by identificeren Zenith model

Beste forumleden,

Een poosje terug heb ik een foto van een hele mooie Zenith van deze site gekopieerd, maar ik zou eigenlijk heel graag meer weten over het model, want ik vind hem heel mooi. Ik kan het oorspronkelijke berichtje echter niet meer vinden, dus kan ik de eigenaar ook niet direct om meer info vragen. Kan iemand me meer over dit model vertellen? De eenvoud is eenvoudigweg geweldig…! :slight_smile:

Alvast bedankt!

Roald

Is er niemand die me kan helpen? Snik… :frowning:

Ik heb wat Zenith’s gevonden die er op lijken maar waarbij op de dial ook streepjes voor de minuten staan.

• Case 38mm
  • Automaat 17 jewels handopwinding
  • Jaren 50, begin jaren 60
  • 2e handsprijzen tussen de 800 en 1500 pond

Gr,
Peter

Fantastisch, Peter!

Heel erg bedankt!!! Ik ga Zenith maar eens aanschrijven… Zou voor een remake zo het viervoudige overhebben… :slight_smile:

Met vriendelijke groeten,

Roald

Ik ken(de) Zenith niet maar ze maken mooie horloges (of hebben gemaakt).

Succes,
Peter

Hoi Roald,
even googelen op Zenith Bauhaus levert een hoop resultaten van diverse horlogefora op ; zoals deze:

Bauhaus is de benaming van de design-stijl, het horloge is trouwens een vintage uit de 30-er jaren…
Als je een vergelijkbaar nieuw horloge zoekt zou je eens moeten kijken bij het aanbod van merken als Nomos of Stowa

Groet,
Paul

OMG OMG…!

That’s the one!

Ik ga meteen verder Googelen. Oh, wat is ie mooi! Ik had vroeger een Nomos (tangente). Ik zie nu weer waarom!

Heel erg bedankt Paul, en mocht je hem ooit tegenkomen, hou ik me aanbevolen!!! :wink:

Hartelijke groeten uit een nat en koud Canberra,

Roald

Baume & Mercier heeft een vergelijkbaar Bauhaus-model gehad.