poging 2 voor authenticiteit…
Ik zie ‘Lier’ wel hier verschijnen maar op het befaamde net kan ik er niet veel over vinden. Als ik de binnenzijde moet geloven is een 14 K gouden horloge. het serienummer is 53984.
Zou deze wel echt zijn?
Waarom zou hij niet echt zijn? Over veel merken zakhorloge valt niet of nauwelijks meer iets te vinden.
Mijn vestzakhorloge Omega schijnt nep te zijn, die heb ik net erop gezet. Dus enigszins sceptisch geworden.
Ben geen expert… deze ziet er voor mij wel veel geloofwaardiger uit.
Wat bedoel je met echt?
Als het horloge de tijd enigszins aangeeft zal het best een echt horloge zijn.
Misschien een scherpe foto van het uurwerk? Dan kunnen de kenners en vast&zeker veel meer over zeggen. Ik vind overigens Savonette zakhorloges altijd gaaf…
of deze echt is weet ik niet/kan ik niet beoordelen. mooi is hij wel !
Dit horloge is met 100% zekerheid echt.
Ik heb een identiek horloge geërfd van een oudoom en het serienummer is 54026 dus dat scheelt
bijzonder weinig met het horloge waarvan de echtheid wordt betwijfeld.
Hartelijk dank!!!
Toch een behoorlijk statement, op basis van de vergelijking aangeven dat deze 100% authentiek is . Ik hoop het oprecht voor TS, maar je kan niet alles uitsluiten op basis van een identiek horloge (obv foto’s en een vergelijkbaar serienummer)
Chronometer Lier xakhorloges werden denk ik vrij weinig (lees: Niet) nagemaakt
Het is gewoon een echt 14 karaat zakhorloge. Behalve dat het goud is en dus best wat waarde heeft is er weinig speciaals aan. Het is natuurlijk wel gewoon een mooi ding.
Tja, ik ben geen expert op het gebied van oude horloges. Ik kwam toevallig op deze site omdat ik iets wilde weten over mijn Lier zakhorloge en toen zag ik die vraag van Edla.
Waarom is het uiterst onwaarschijnlijk dat Edla’s horloge een namaakversie zou zijn van mijn versie?
Dat haar horloge 14 karaat goud is, is ongetwijfeld eenvoudig na te gaan.
Waarom zou iemand een gouden horloge gaan namaken en daarvoor hetzelfde kostbare materiaal gebruiken? Met als resultaat een namaakversie van een horloge dat ook niet uitzonderlijk kostbaar is.
Ik heb jaren terug ook op dit forum gevraagd naar meer info over “Chronomètre Lier”. Inmiddels heb ik iets interessants gevonden denk ik: