Vestzak horloge

Hallo,
Ik heb van een collega een vestzak horloge gekregen om te kijken of het t waard en mogelijk is hem op te knappen.

Ik kan na uren zoeken op het net niets vinden behalve dat er een paar te koop staan op eBay.
Bij databases van horloge fabrikanten is dit merk niet terug te vinden.
Ook het uurwerk heeft geen serienummer, alleen " Philia"
Op de deksel een zilver merk en " 6516 "
Het is een Philia Chronometer, hunter style case, zilveren kast.

Kunnen jullie mij op weg helpen ? Ik vind erg fraai en hoop m weer tot leven te brengen.
Grtn Trespa

4 likes

De voorste klep is weg dus dan is het eigenlijk al direct niet meer de moeite naar mijn mening. Wel jammer…

2 likes

Mikrolisk is bekend met “Philia”.

3 likes

Het is wel een redelijke kwaliteit uurwerk, maar in werkende toestand misschien net vijf tientjes waard. Het herstellen heeft dus feitelijk geen economische zin.

2 likes

Klep is er maar los van kast, scharnier losgebroken

2 likes

In de deksel zie je ook het gele glaasje dat eruit ligt, maar lijkt op goedkoop plastic. Misschien is dat het ook.

1 like

Het vergeelde glas is vaak “mica” kunststof geloof ik.
Leuk ding maar economisch total loss :confused:

Ok, dank voor antwoorden allemaal.
Ik ga er toch mee aan de slag als oefen project denk ik, als collega dat goed vind tenminste.

Grtn

1 like

Altijd leuk, en hier kun je weinig mee fout doen in dit geval. Succes en deel evt ook het resultaat, mocht het zover komen.

Mikrolisk, de database voor horloge merken en fabrikanten geeft dit:

Zoek eens op google op ‘montre philia’, krijg je er veel meer.

Ik heb namelijk een horloge gekocht en daar bij heb ik ook nog iets van papieren bij. Ik kan namelijk niet veel vinden op internet.

Het uurwerk is een A.Michel, (AM) type 145 (18’‘’) of 142 (16’‘’); dat kan ik natuurlijk niet zien :slightly_smiling_face:. maar jij wel meten.

3 likes

Zo te zien komt deze Philia uit Watch alley, Biel of La-Chaux-de-Fonds. Het merk linkt door naar Montres S.A.D.A. en mogelijk Festina. Cool dat je hem wilt fixen. Dat lijkt me de moeite waard. Zo slecht oogt hij namelijk niet, zeg ik als leek. :wink:

2 likes

Klik hier voor uitgebreide informatie over SADA, Philia en A.Michel.

2 likes

Top dank !