Vette (38 mm zonder de ridicuul grote schroefkroon) vintage Vetta. In Italië (al) een populair vintage merk aan’t worden. Wijzerplaat glanzend donkergroen. Inwendige datum-loep, acryl inlay in de bidirectionele bezel en 'n dubbel Vetta gesigneerd ETA automaatuurwerk. Deed er één (1) dag over vanuit Italië, gezien mijn ervaringen met hun pakketdiensten een wonder. Dit was DHL Air Freight, kostte € 15,00 verzendkosten.
Merk ken ik niet maar dat doet er op zich niet toe, mooie duiker hoor, vind die grote kroon wel leuk,hebben de oude Omega duikers ook,volgens mij vanwege de schroefdraad.
Mooi ding, kende het merk ook niet. Acryl inlay is altijd mooi en de staat van het hele horloge is nog erg goed. Nu nog even een passende tropic erop en hij is af.
Volgens Mikrolisk ogenschijnlijk een echt Italiaans merk maar in die zin niet anders dan Pontiac in België of Prisma in Nederland die ook steeds meer worden verzameld.
Het is hoe dan ook wel een heel leuk klokje, veel draagplezier.
Alles wat ik had willen zeggen is al gezegd
dus hou ik het bij, proficiat met deze mooie
aanwinst
Mooie duiker, leuk zo’n megakroon. Vetta ken ik wel van de eenvoudige vintage klokjes (met ETA inderdaad).
Zie ook eBay, een duiker was ik nog niet tegengekomen.
Geniet ervan (tu)
Best mooi klokkie (tu)
maar is het een gewoon schroefdeksel
of is daar ook nog wat speciaals aan ?
grt. Gerard
Mooi horloge Jeroen (tu)
Die is heel gaaf, mooie crème kleurige lume
Gewoon schroefdeksel… Geen compressor als je dat bedoelt.
Overigens is de kast (zelf nagemeten) 40 mm breed exclusief kroon. Draagt leuk, loopt iets te snel (anderhalf minuutje per dag). Binnenkort eens laten nazien. Wellicht een zomer dragen en dan in de verkoop?
19 mm bandaanzet, bah, wat vervelend. 20 mm soepele kangaroelederen NATO. Leuk voor de foto, draagt ‘mwah’. Misschien eens omklussen naar een ‘normale’ band.
Een werkelijk schitterend horloge! Gefeliciteerd met de mooie vangst
Heel erg mooi Jeroen, die kroon doet 'et 'em
1 dag vanuit Italie moet wel express postage zijn geweest…
Ik ben drie horloges kwijt geraakt in Italie (allen aangetekende brief -brievenbus doosje- )
Aangetekende pakketten gaan blijkbaar niet via corrupte postbodes en komen wel aan. Italie uiteindelijk dus maar weer uit de blocklist gehaald aangezien het toch een belangrijke afzetmarkt is
Leuk merk. Zijn gerebadgede Wyler horloges voor de Italiaanse markt. Ben aan mijn 2e Vetta toe. Lekker zware gouden kast (maar relatief plat) en met een fijne Valjoux 23 erin.
‘Wyler Vetta’ variant van de mijne in andere kleurstelling nu op eBay : http://www.ebay.nl/itm/wiler-vetta-aquarama-diver-vintege-automatico-acciaio-40-mm-ottime-condizioni-/321785117316
Toevallig net voor een geïnteresseerde nog twee foto’s (ETA 2772) gemaakt van deze van alle kanten gesigneerde VETTA
vKen Vetta vornamelijk van de Ermetico chronografen die een beetje een cult-following hebben zoals de Gallet Clamshell kasten. Bekende Patek en Rolex verzamelaars (voornamelijk Italianen natuurlijk) hebben er allemaal een hoopje en zijn er lyrisch over.
Heb deze duikertjes wel eens baby-Panerais zien genoemd worden. Heb alleen geen enkel idee waar de naam vandaan zou komen.
Die naam komt van een bepaald kasttype (niet deze Vetta hierboven) dat door meerdere merken gebruikt werd. Sandoz 1000 ook geloof ik. Kussenvorm kast met stalen duikring.
Plaatje van web
Dacht dat er wat mythisch chauvinisme als in Le jour \ Heuer. Lip\Breitling achter zat. Gewoon een ‘fancy’ naampje voor een poor man’s PAM.
Daar gaat mijn mythische beeld