Moet toch even zeggen dat ik recentelijk zeer prettig e-mailcontact heb gehad met Glycine. Er werd steeds op dezelfde dag nog op mijn e-mail gereageerd. Soms zelfs binnen enkele minuten. glycine@glycine-watch.ch is kennelijk het enige juiste e-mailadres.
Het kan dus wel!
Ik lees dat niet iedereen erg te spreken is over de service van Glycine. Omdat ik het een mooi merk vind heb ik ooit een Glycine Combat Sub gekocht. Om de een of andere reden was ik een paar jaar geleden het lichtgevende puntje op 12 uur op de lunette kwijt. Balen maar kan gebeuren, leek me. Met het horloge terug naar de dealer waar had ik hem destijds ook had gekocht. Toen begon het wachten. Ik weet het niet meer zo precies maar het heeft ergens tussen de 3 en 6 maanden geduurd. Belachelijk natuurlijk! En ik moest ook nog verzendkosten betalen terwijl er nog fabrieksgarantie op het horloge zat. Nou ja, maar niet verder over gezeurd.
Het horloge bevalt me erg goed. Draag het vaak, werkt naar behoren, kan tegen een stootje en vind krassen op de kast en lunette geen probleem, immers een horloge is een gebruiksvoorwerp.
Nu brak vorige maand een van de pushpins van de stalen band. Geen horlogemaker in Den Haag was in staat deze pin te leveren. Op het internet gaan speuren en de importeur benaderd. Ik wacht nog op een reactie! Op de site van Glycine zelf stonden nog wel wat namen van dealers in Nederland. Daar heb ik QP Exclusieve Horloges benaderd. Deze wisten mij te vertellen dat Glycine niet meer geïmporteerd wordt. Maar ik mocht wel langs komen dan zouden zij kijken wat ze voor me konden doen. Diezelfde middag ook maar een mailtje naar Glycine zelf gestuurd. Een paar dagen daarna was ik in Amsterdam en QP heeft de pin gerepareerd. D.w.z. ze hebben een bestaande pin op maat geslepen. Daar hoefde ik niet voor te betalen, dat was service van de zaak! Super blij mee natuurlijk.
Wederom een paar dagen later kreeg ik ook reactie van Glycine. Ze zouden de pin toezenden en hoopte dat ik nog lang met rots mijn Glycine zou dragen. Vandaag kreeg ik post uit Zwitserland. Niet alleen de pushpin maar de complete sluiting zat in de enveloppe!
Samengevat, Glycine beantwoord binnen een week haar email. Dit vind ik zeer acceptabel. Zij lossen ook op een snelle manier het probleem op.
Lag de slechte service in het verleden aan Glycine of aan de importeur? Ik wacht immers nog steeds op een reactie van deze importeur.