Vette pech! Glycine niet zo schokbestendig

Ik heb begin dit jaar een Glycine Airman 2000 gekocht. Erg blij mee, en mijn zoontje van 2 vindt hem ook fantastisch. Zo mooi dat hij hem wilde dragen. Alleen vergat hij hem vast te doen, met als gevolg dat hij een enkeltje aarde maakte.

Zoals jullie zien is de lume pasta uit de urenwijzer gegaan. Dit is natuurlijk erg vervelend, en wil ik graag gemaakt hebben.

Maar wat voor lume zit er standaard op en waar? Nu doet ie namelijk helemaal niets qua lume en dat wil ik dan ook meteen goed doen.

En waar kun je deze kopen? Of gewoon Superluminova C3 er op doen en welke kleur dan? Hij is dan toch niet meer origineel, dus dan ook zelf kiezen qua kleur. Of is dat wel heel erg vloeken?

Mijn aanraden is om er gewoon een nieuwe wijzer op te laten zetten door Hamilton ipv te lopen ‘klooien’ met verschillende types en kleuren lume.

Waarom door Hamilton? Of bedoel je Glycine?

Balen zeg! Mijn kinderen weten dat er lijfstraffen staan op spelen met papa’s horloges. :wink: Een nieuwe wijzer lijkt mij inderdaad de mooiste oplossing. Ik heb wel eens gemaild met de importeur van Glycine. Aardige, behulpzame kerel, dus misschien is dat een idee? Volgens mij zit hij zelfs hier op het forum. Ik zal wel even zoeken in mijn mail.

1 like

Ja even verward precies :slight_smile:

1 like

Ik vroeg het mee ook al af. Ik weet dat Glycine niet bekend staat om de geweldige service, maar om 'm nou meteen naar Hamilton te sturen…:wink:

6 likes

Ui! Heeft hij en zo’n grote klap gekregen zonder deukjes op de kast? :anguished:

Probeer maar on hier te vragen :wink:

http://www.falconwatch.com/index.php?page=service

:frowning: oei, zonde.

Maar 1 troost, verkopen op het forum lukt nu niet meer. Je zit dus nu voor altijd aan een mooi klokje vast! Ik wou dan mijn klokjes geen waarde hadden! :smile:

Ps nee ik gooi ze niet op de grond…

Glycine NL heeft op mijn mails nooit een reactie gestuurd, misschien via de Glycine FB pagina advies vragen. Wel balen zeg :disappointed:

Kwaliteitje :flushed:

Heb verder niks zinnigs te zeggen, maar wil wel ff mijn medeleven tonen! Balen hoor :unamused:

:anguished: Oh man! Ben ik ook altijd bang voor. Verder geen uiterlijke schade? En hij loopt ook nog goed (+ datumwissel, e.d.)? Probeer er ook altijd aan te denken m’n horloges niet te laten slingeren in de buurt van m’n kinderen. En tot nu toe is een dergelijk ‘ongelukje’ mij gelukkig bespaard gebleven. Tja, wat kun je doen? Even rustig afwachten en dan over een aantal jaren gewoon spontaan een keer even hun nieuwe mobieltje lekker op de keukenvloer laten stuiteren. ‘Zo, die had je nog tegoed!’ :stuck_out_tongue_winking_eye: Succes met het (laten) fixen!

1 like

Nee, loopt ook slecht. Dus alles goed na laten kijken. Wellicht verzekeringswerk. Heb niet voor niets een sieraden buitenshuis verzekering…

Hmm, dat is balen! Ben ik inderdaad ook altijd bang voor, maar laat ‘gelukkig’ alleen mijn telefoon af en toe vallen.

Ik hoop dat Glycine het op kan lossen. Heb ze de laatste maand via meerdere adressen gemaild, maar krijg helaas nooit een reactie. De Nederlandse importeur was vroeger wat behulpzamer, wie weet nu ook nog?

Dan kun je weer een nieuwe kopen voor ze…

1 like

Ja, ik heet geen Hilton of Van Breukhoven. Dure mobieltjes en dito abonnementen, daar hebben ze nou bij- en vakantiebaantjes voor uitgevonden.

1 like

Ik heb wonderbaarlijk genoeg één reactie gehad op 4 e-mails! Aanhouder wint denk ik. :disappointed_relieved:

Balen zeg, hopelijk dat t goed komt. Nieuwe originele wijzer zou fijn zijn, maar een goeie horlogemaker zou je intussen wel v lume kunnen voorzien.

Dit is het uiteindelijke resultaat. Had deze nog niet gepost hier… Erg blij mee, maar heb wel bij Evan Saltzman de kosten voor een nieuwe dial en wijzers opgevraagd… Totaal 135 dollar exclusief verzending en montage. Maar verkoopt alleen aan AD

2 likes

Super! Nog veel plezier ermee.