Via ebay een nieuwe aanwinst

Dankzij dit forum en een zoekopdracht waarbij ik werd getipt over een Camel Trophy op Ebay, heb ik vorige week de veiling goed in de gaten gehouden en gewonnen!
Dit horloge was in 1997 mijn allereerste zwitserse horloge, toen als 21 jarige gekocht bij Lucardi Juweliers voor ongeveer 450 gulden, wat ik toen een vermogen vond.
Later weggegeven aan een vriend van me, die me had geholpen met een klus en wat een spijt ik er wel niet van had, maar hij heeft hem niet meer in zijn bezit, dan maar dit zeer mooie alternatief.
Het enige wat ik nog zoek is een originele bruine camelband, deze is op zich nog goed maar de stiksels laten al een beetje los.

Foto’s:

Van harte, mooi dat je zoiets terug vind (tu)

Dank je, ik zal Ruud van clockwise eens bellen, vragen of hij hem wilt servicen.

Top Rob! Moet er nog een nieuwe batterij in?

Mijn beste,

Goed te mogen vernemen dat het HorlogeForum je de weg heeft gewezen!!
En het resultaat mag er zijn.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze herwonnen tijfgenoot.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Bedankt allen!
Ik ben vandaag even bij de juwelier geweest, hij wordt volledig geserviced.
De batterij wordt vervangen, buitenkant netjes gepoetst en waterdicht gemaakt.
Over anderhalve week kan ik hem weer ophalen.

Wat betreft de band, een mazzeltje, de juwelier kan de sluiting overzetten op een band die voor 99% identiek is aan de oude band, als hij klaar is zul je er dus niets meer van zien.

Zodra hij klaar is laat ik hem uiteraard showen hierzo.

mooi complete set! veel plezier er mee!

Proficiat!

Mooi setje, gefeliciteerd

Dank nogmaals, ik ben ook aan het kijken voor een mooie horlogekoffer, ik ga nu echt alle horloges weer terugkopen die ik in de loop der jaren met spijt heb verkocht.
Vrouwlief kijkt me schuin aan…ik doe het wel van mijn zakgeld… :wink:

Mooie set en een leuk idee om een verzameling te gaan aanleggen van “vervlogen tijden”.

Jeugdsentiment.
Ik stond altijd naar die Camel Trophy horloges te staren in de vitrine van de lokale juwelier.

Is inderdaad jeugdsentiment, daarom heb ik hem gelukkig via de tipgever (sorry ik ben even je nickname vergeten) op dit forum kunnen bieden op ebay.

En wat watchmen zegt, ik ga binnenkort kijken voor een midsize horlogekoffer, er zijn ongeveer 10 horloges die op mijn wishlist staan.

Wat hierboven ook al werd gezegd, mooie herinneringen aan Camel horloges. Ook voor mij een horloge wat ik kocht na maanden met mijn neus tegen het etalageraam te hebben staan kijken.

Ik heb hem nog:

Dat is ook een mooie vintage Bert!
Het kunnen misschien in de toekomst wel eens collector items worden.

Trouwens: Vandaag weer teruggekregen van de horlogemaker, hij is compleet geserviced.
Er is een nieuwe batterij ingegaan, waterdichtgemaakt en gereinigd/gepolijst.
Helaas zijn originele CT-banden zeer moeilijk te krijgen, maar ze hebben een aftermarket bandje zo goed als bijna identiek weten te maken met de originele gesp.

Mooi geworden Rob, veel draagplezier (tu)

Leuk Rob, mooi stukje nostalgie! Doet me denken aan mijn aankoop van een Camel Trophy zo rond 1994, voor f.299,–. Heel vermogen toen!

Veel plezier ermee!