Victorinox Ambassador XL

Hallo,

Ik kwam dit horloge tegen. Kent iemand het en heeft eeen van jullie er een mening over? Wat is de kwalitiet van het kaliber? Ik vind het op het eerste gezicht wel een mooi klokje.

Groet,
Steven

PRODUCT DETAILS

• Swiss-made mechanical self-winding movement (Valgranges A07.211)
• 46-hour power reserve
• Solid, polished stainless steel case (316L)
• 45mm case with see-through, screw-in, sapphire crystal exhibition caseback
• Water resistant to 100M (10ATM, 330 FT)
• Anti-reflective sapphire crystal
• Luminous hands and numbers
• Date calendar
• Black dial with genuine Alligator leather strap (special matte finish) with hand-sewn contrast stitching

Geen idee maar het blijft wat mij betreft een zakmes!

mogelijk, maar wel hele goede zakmessen!!!

Als de klokjes net zo goed zijn als de zakmessen…

In de laatste ArmbandUhren wordt hij ook genoemd. Rode draad van het verhaal: veel horloge voor redelijk geld. Het blad ligt in de schuur naast de asbak, ik zal straks is kijken welke prijs erbij staat. Toch zou ik niet gauw een Victorinox horloge kopen (vanwege de spreekwoordelijke schoenmaker).

Gerwin

Best leuk, maar kost ongeveer 450 euro.

Afgebeeld is de Limited Edition; deze kost ongeveer € 1.450

echt bloedmooi maar wel prijzig vind ik zo.
oscar

Ik vind 'm ook mooi. En of het prijzig is; tja, misschien voor een Victorinox wel. Ik dacht dat er wel een kwalitatief goed kaliber in zat (Valgranges A07.211).

Groet,
Steven

Veel slagersmessen zijn van hetzelfde merk.

Die zullen ongetwijfeld ook van goede kwaliteit zijn.
Waarschijnlijk kunnen de Victorinoxen wel tegen een stootje.

vreugd2 Schreef:

Best leuk, maar kost ongeveer 450 euro.

450 euro voor een zwitserse mechanische chronograaf ??? waar te krijgen ?

Ik vind hem er mooi uitzien.

Groeten Tom.

Ik heb bij de importeur van Swiss Army navraag gedaan over verkoopadressen en de prijs.
Vandaag ontving ik antwoord:

naar aanleiding van uw email hebben wij contact gehad met Victorinox Swiss Army.
De winkelverkoopprijs van dit horloge bedraagt ongeveer Euro 1.250,-
Helaas is dit horloge geen onderdeel van de nederlandse collectie en daardoor nergens te bezichtigen.
Wij kunnen het horloge echter wel voor u bestellen indien gewenst.

Wel een leuke klok, maar voor dergelijke bedragen…koop ik toch liever iets anders (bijv. Sinn, Damasko, Stowa, Omega komt in de richting) en een goed Victorinox zakmes voor erbij.

Valgranges A07.211 is voor zover ik kan vinden een opgeleukte valjoux 7750… overigens niets mis mee.