Was er niet bewust naar op zoek, maar ik kwam het horloge in de Vente Excl. app tegen. Getriggerd door de prijs (van 1795 voor 579,-) klikte ik verder, voor een Swiss Made automatic chrono valjoux 7750 leek het mij een “scherpe” aanbieding. Er stonden gelukkig diverse geschreven tests/reviews met duidelijke foto’s op het net. Tevens een paar uitgebreide YouTube reviews. Allemaal erg lovend. Mijn indruk was zodanig dat ik “gok” wel aandurfde. Tevens een mooi excuus om een passend verjaardagscadeau te bestellen bij Vente is het altijd snel beslissen want staat die niet meer in de lijst dan is het artikel niet meer leverbaar. Vandaag het horloge volledig nieuw in de welbekende stickertjes binnen gekregen. De uitstraling en afwerking overtroffen mijn verwachtingen. Een mooie PVD gunmetal kast met een uiterst gedetailleerde wijzerplaat. Een mooie stevige lederen band met dubbele vouwsluiting waarvan de zichtbare delen ook gunmetal zijn afgewerkt. Victorinox is voor mij vooral een zakmessen merk waar ik mijn leven lang al bekend mee ben. Als horloge fabrikant stond het merk niet bepaald op mijn radar. Ben ook niet zo’n fan van die “cross-overs” maar na deze aankoop kan het merk tippen qua afwerkingsniveau met de horloges die ik heb van Omega, Zenith en Panerai. Voor de oorspronkelijke prijs al heel veel waar voor het geld. Voor 579,- een koopje. Helaas gaat hij weer in de doos want ik ben pas over 2 maanden jarig en het zal een familie cadeau van het gezin worden. Dus voorlopig zal ik het ook met de onderstaande foto’s moeten doen
[image|501x500(upload://uk4nPm7R8APjRTFj6mkgAZkFeau.jpeg)
Mijn beste,
Zó zó!! Een gedegen verworvenheid!!
Ziet er kordaat uit.
Een levenslustige wijzerplaat. Mooie datum positie ook.
Ik wens je er derhalve veel plezier mee.
Alhoewel, “nog een paar maanden in de wacht”.
Orologio Signaturis Temporis
Van harte Dat is een stoere klok
Ik heb zelf ook vaak gedacht over en gekeken naar diverse Victorinox modellen, en heb zelf de Inox gehad.
Mooi hoor en zeker geen alledaagse verschijning.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, al moet je nog even wachten.
Aiii dat worden twee lange maanden
Maar wel leuk uitpakken, want het is zeker geen alledaags horloge!
Zo zeg dat is een mooi horloge.
Mooie aanwinst zeg, en voor die prijs kun je hem niet laten liggen.
Vind dat Victorinox een hoop leuke modellen heeft, ik heb zelf een blauwe Alliance.
Veel plezier ermee!
Nice! Hopelijk is die PVD laag goed bestand tegen slijtage, voor mij nog steeds één van de redenen om geen PVD horloge aan te schaffen. Verder is het natuurlijk een ‘koopje’ met een 7750.
Das idd koopje, mooie klok, mooi uurwerk
Of de PVD laag het zal volhouden? Geen idee. Zal het horloge niet in ruige omstandigheden dragen. Zal een stuk schelen. Qua draagtijd zal die ook zijn tijd moeten delen met andere horloges. Het leek me in ieder geval een mooie oplossing om het jaarlijkse terugkomende probleem “van wat wil papa dit jaar voor zijn verjaardag?” te tackelen die geurensetjes ziin ook altijd maar hetzelfde