Binnenkort wil ik mn eerste echte horloge gaan kopen. Dit is een zeer lastige keuze omdat ik zeker geen beginners fout wil maken. Nadat ik vandaag rondgekeken heb bij wat juweliers heb ik twijfels tussen de victorinox i.n.o.x. 241723.1 en een Seiko SKA741p1 kinetic Sapphire. Echter zou ik mijn horloge bij een juwelier willen kopen. Helaas kan ik zo geen juwelier in de buurt vinden (noorden van Nederland) die de victorinox te koop heeft. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!
Brandfield.nl komt uit Groningen en heeft aanbiedingen op de INOX, geld weggeven aan een juwelier kan altijd nog
Uit ervaring kan ik zeggen: prima winkel, niks mis mee. Gisteren nog in de etalage gekeken
(en al diverse keren er iets gekocht)
Wat is een fout in een eerste horloge aankoop? Je weet in het begin zelden wat je bevalt en wat je mooi blijft vinden. Om het nog moeilijker te maken, dit kan nog veranderen naarmate de tijd vordert. Een puntje van kritiek is dat de genoemde horloges (volgens mij) aardig aan de maat zijn. Als je brede polsen hebt géén probleem, maar anders is een iets kleiner model zoeken misschien raadzaam.
Hallo Werner, welke wensen en verwachtingen heb je als het gaat om je eerste echte horloge? En heb je al eens aan een mechanisch horloge gedacht? Qua merkhistorie, keuze en prijs-kwaliteitverhouding zou ik zelf voor een Seiko gaan. Maar dan een mechanische. Bijvoorbeeld de SKX007. Maar jij bent natuurlijk degene die uiteindelijk moet kiezen en het gaat dragen. Dus kijk nog eens goed rond en lees je goed in. Bijvoorbeeld op dit forum. Veel plezier en succes met de keuze!
Ik vind de Victorinox veel meer “smoel” hebben… Kwalitatief zullen ze elkaar niet ontlopen.
Tussen die twee zou ik voor de Seiko kiezen. Stijlvoller dan de INOX. Die laatste is echt een brok metaal.
Ik zou een Victorinox kiezen. Het is een smaak kwestie, en ik vind aardig wat Victorinox horloges mooi. Ze zijn bekend van hun veelzijdige zakmessen die iedere jongen wel eens in de handen heeft gehad.
Zelf heb ik nog nooit een kapot Victorinox zakmes gezien, en een tool uitvouwen is taai.
Met Seiko ben ik klaar. Ik heb een Seiko, en het is niet meer dan een horloge dat het doet.
Momenteel vergaap ik mij aan horloges van Oris.
De Victorinox is prachtig stoer, maar mist karakter omwille van quartz. De Seiko is dressy, maar voor mij wat té braaf.
Van de Victorinox kan je een beeld vormen door deze op Youtube op te zoeken.
Beide zijn quartz
Ja, had beter gekund …
Nieuwe poging :
De Victorinox is prachtig stoer, maar mist de charme van een mechanisch horloge.
Weer wat bijgeleerd : ik wist niet eens dan de INOX in automaat bestond.
October pas dus ff geduld
De Seiko mist de charme van een mechanisch horloge…
Mijn Seiko mist die charme zeker. Toen ik dat ding kocht dacht ik zelfs dat het een kinetic was.
Maar over de Victorinox. Het bedrijf heeft inderdaad ook mechanische horloges in de catalogus.
Nu is er zelfs de info dat de i.n.o.x. in oktober in een automaat leverbaar is.