Vandaag in Frankrijk op een rommelmarkt leuke “hebbedingen geschoord”
Lip Nautic Ski moet nieuwe batterij en is een “bekende” horloge,
Maar Consul is / was voor mij onbekend totdat die las over de geschiedenis en de

Vandaag in Frankrijk op een rommelmarkt leuke “hebbedingen geschoord”
Lip Nautic Ski moet nieuwe batterij en is een “bekende” horloge,
Geweldig die Consul!
Die Consul ziet er wel mooi uit. Hoe is de achterkant van dat ding?
Die Lip ook
Ah super die lip!
Hou er zelf ook van om rommelmarkten op het Franse platteland af te gaan.
Ook al wel een gescoord voor heel weinig
Ik vind die Lip wel mooi.
Gefeliciteerd.
Dat is wel echt een interessante vondst.
Spulleke. Gave aanwinsten.
Pracht Mido. Zonde dat er een lug ontbreekt.
Je hebt sowieso een mooie deal gemaakt. Hele mooie aanwinsten.
De wijzerplaat van deze Mido ziet er vrijwel onbeschadigd uit, hier zit nog een hamer automaat in van de oorspronkelijke manufactuur.
Deze Mido horloges zijn weer verzamelwaardig aan het worden.
Mijn advies laten restaureren, top kwaliteit uurwerken.
Zoek nog naar een bijpassende kast.
Ik zie de laatste jaren de prijzen al hoger aan het worden en de vraag naar oude Mido horloges wordt groter.
dixi
Het uurwerk van dit horloge ziet er zo uit;
@lassale heeft niet zo lang geleden exact hetzelfde model en kaliber gerestaureerd.
Blijven mooie horloges.
Dixi bedankt voor je voorlichting bijdrage
Omdat ik meeste aandacht “heb” gevestigd op vintage Minerva’s en Seiko’s, is mij toch niet ontgaan dat Mido in de
lift is net als Universal Genève Polerouter.
Zal rond gaan kijken voor een passend kast voor de Mido.
Groet Iwan
Wel Iwan, wat voor jou, als Indonesische kris enthousiast, aardig is om te weten als volgt.
Het merk Mido behoort al van voor de oorlog tot een zeer gekend en gewild horloge merk in de Indische archipel, met name in Indonesië. De kwaliteit van het uurwerk was dan ook de rede dat Mido goed werd verkocht tegen de toen schappelijke prijzen.
Ook interessant om te weten is dat Mido door o.a. de MLD (marine luchtmacht dienst) werd voorgeschreven aan vliegeniers resp. waarnemers op o.a. de weinige Catalina vliegboten die Nederland toen nog had.
Ik weet dat nog goed, mijn vader kwam bij de start van de oorlog bij de MLD in dienst en werd opgeleid als vliegenier waarnemer toen hij werd opgeroepen om dienst te nemen bij de marine. Voor de oorlog was mijn vader als stuurman resp. kapitein werkzaam bij de KNPM en woonden wij op Ambon.
Inmiddels weten we nu hoe hilarisch de Nederlandse krijgsmacht o.a. (KNIL) er voor stond toen de Japanners Indonesië kwam bezetten.
Na de oorlog zijn de Nederlandse Indo’s en met name ook de Ambonezen gerepatrieerden schandelijk behandeld door de Nederlandse regering.
Meer wil ik er nu niet over melden.
Maar terug naar horloges, Mido is historisch een topmerk, jammer dat swatch het heeft overgenomen, nu zit er een ETA uurwerk in.
dixi
Hoi Dixi, bedankt voor deze aanvullende info in betrekking met tot Nederlands-Indie.
Ik heb ook nog een Mido Commander al jaren in de lade, dus nu twee of misschien ook nog
ach als ik terugkom naar NL heb ik wat te doen
Groet Iwan
Heel mooie vondst, erg gaaf.