Vier buitenbeentjes

Aangezien de Certina Diver geen blijvertje is, was ik naast de Breitling op zoek naar een andere daily.
Ik was er uit; de Ginault Rover, maar toen kwam ik een linkje naar Christopher Ward tegen waar ik helaas op geklikt heb.
Beide merken wat controversieel, de een maakt een betaalbare Sub zonder pukkel (=veel mooier), de ander doet zo vaak een uitverkoop (in zowel prijs als logo) dat de list prijs een no-go is.
Ginault heeft momenteel nog 20% korting, CW een mailtje gestuurd, maar geeft momenteel niks weg.

Eigenlijk heb ik helemaal geen vraag, maar is dit meer even delen wat me momenteel bezig houdt op horloge gebied, maar een mening geven mag natuurlijk :wink:

C60 limited

GMT
afbeelding

C60

4 likes

Ik vind die Ginault erg mooi en die C60 ook :slight_smile:
Ik heb zelf de C60 in 38mm en bevalt prima maar is wel overcompleet met een NA in de pijplijn.
Maar ik kan enkel over de CW oordelen irl en dat is gewoon het geld waard. Goede specs, 5 jaar garantie en prima afwerking.

1 like

Ik heb een C60 en een OR en ben over beiden erg tevreden. De kwaliteit en afwerking is bijzonder goed voor de prijs (zeker als je een CW koopt met korting!). Ik heb zelf nooit een Certina gehad, maar afgaande op foto’s lijkt me dat daar alleen de naam ‘beter’ is.

Hahaha dat boeit toch niet? We zijn hier om over horloges te lullen dus lul lekker over horloges :slight_smile:

Ik zou voor de Ginault gaan. De druppel en de naald van de wijzers van de eerste CW vind ik afbreuk doen aan de uitstraling van een duiker. De lunette en de indices van de tweede CW vind ik maar vaag (geeft hem wel een eigen smoel) en de kroon steekt zo kwetsbaar en ielig uit. Bij de derde CW baal ik weer van de wijzers. Maar de secondenwijzers (bij alledrie) vind ik dan juist wel weer geestig. Het merk op negen uur vind ik niet leuk, maar voor een ander geeft dat misschien juist een gevoel van symmetrie met het (dag-)datumvenster. Ja, dan lekker die Ginault! Is de mooiste foto ook haha.

Maar ik houd helemaal niet van duikers dus wat boeit mijn mening nou?! :joy: (Ik hoop dat ik toch mag blijven… ik vind ze al steeds leuker worden!)

edit: Ik heb overigens de kwaliteit in absolute zin en de kwaliteit in relatieve zin ten opzichte van de prijs in mijn overweging helemaal niet meegenomen, in tegenstelling tot bovenstaande meer ervaren forumleden.

1 like

Heb zelf geen ervaring met CW, al hoor ik dat kwalitatief goede verhalen over. Ik kan alleen oordelen over de Ginault en die blijft me verbazen voor dat geld, de kwaliteit en uitstraling die hij levert. Ik heb twee Rolexen, maar heb geen behoefte meer aan de sub…

2 likes

Ik blijft die Ginault een leuk ding vinden en ik weet waarom. Het komt door die wijzers.

Als Rolex hun volgende Sub nu uitbrengt met smallere lugs en die Milsub-achtige zwaardwijzers worden ze veel aantrekkelijker. #wegmetdeMercedeswijzer.

4 likes

Die Action Diver is wel okë hoor qua afwerking en verder heeft het een ETA dus dat zit wel snor. Ik heb de Certina ook gehad en was mijn eerste duikert, die afwerking is naar de prijsklasse gewoon goed. Ben met Ginault niet bekend maar de CW scoort wel wat hoger t.o.v. de Certina maar is dan ook de dubbele prijs.

O begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat de Certina een slecht horloge is (nogmaals, dit kan ik niet beoordelen). Maar ik keek wel naar de prijzen op Chrono24 die over het algemeen hoger leken dan de CW op het eerste gezicht, en of dat terecht is weet ik niet. Maar als ik nu verder scroll zie ik dat de prijzen best wel ver uit elkaar liggen.

Ik heb zelf twee C60s (gehad), eentje kostte 350 hier op het forum en de andere 460 na de gebruikelijke CW-korting. Voor die prijs heb je ook een ETA, goede afwerking, etcetera.

1 like

Ik neig naar de Ginault, al zou ik net zo graag 1 van de CW’s kopen, puur doordat ik me voor m’n kop sla als ze over een maand met korting de deur uit gaan. Zonde eigenlijk, al heb ik dan wel een reden om nog een horloge te kopen :sunglasses:

1 like

Oris?

1 like

Dit was eigenlijk een grapje, maar het voelt gewoon goed :grinning: .

afbeelding

3 likes

Tot straks…:sunglasses:

2 likes