Vier horloges

Door een sterfgeval in de familie zijn mij vier horloges toegevallen. Ten eerste een goed lopend pendanthorloge van Bucherer in een zilveren kast, diameter 11,3 mm.

Ten tweede een gouden Seiko quartz, ook goed lopend:

Dan een gouden Certina die moeizaam loopt, waarschijnlijk door verdrogende olie:


En tenslotte een gouden Milus die niet loopt en vlekjes op de wijzerplaat vertoont:


Mijn vrouw en ik vinden de lopende horloges mooi en zouden ze graag houden; maar we moeten rondkomen van de AOW en dus is het belangrijk om een idee van de waarde te krijgen om te kiezen tussen verkopen en houden.:S Ook zijn we geïnteresseerd in het geboortejaar van de klokjes.
Ik heb me eerst op dit forum aangemeld nadat ik me ervan verzekerd had dat hier expertise voorhanden is. Ik ben zelf een volslagen leek op dit gebied en ik kijk m’n ogen uit!

Groet, Gerrie en Han.

P.S. Sorry, ik ben vergeten de laatste zes foto’s kleiner te maken. Ik zal het, hoop ik, nooit meer doen…

Hallo en welkom ,

Prijsbepaling is lastig omdat het vaak afhankelijk is van wie er intresse heeft maar belangrijk is merk,caliber uurwerk,materiaal,staat en werking.

De Bucherer is leuk,dat is een goed merk met een leuk uurwerk en hanghorloges worden wel verzameld maar hoeveel hij opbrengt is lastig maar denk toch wel een €50 mits lopend en niet beschadigd, deze zal jaren 60 zijn denk ik , de Seiko is een quartz en behoorlijk beschadigd, waarschijnlijk eind jaren 80,begin 90,die zou ik houden want brengt in deze staat een €10 op of zo, de certina is een dameshorloge uit 70’s,die worden nauwelijks verzameld ,daar krijg je slechts de goudwaarde voor en omdat het ene kleintje is zal dat niet veel zijn en de Milus heeft mindere plaat en loopt niet dus daar moet je ook aan goudprijs denken afhankelijk van wat er mee mis is, leeftijd zal zijn 50’s

Ps : ben geen expert maar gewoon een liefhebber/verzamelaar dus is puur wat ik ervan vind .

groeten GH

Beste Han en Gerrie,

Welkom!