Vier horloges

Door een sterfgeval in de familie zijn mij vier horloges toegevallen. Ten eerste een goed lopend pendanthorloge van Bucherer in een zilveren kast, diameter 11,3 mm.

Ten tweede een gouden Seiko quartz, ook goed lopend:

Dan een gouden Certina die moeizaam loopt, waarschijnlijk door verdrogende olie:


En tenslotte een gouden Milus die niet loopt en vlekjes op de wijzerplaat vertoont:


Mijn vrouw en ik vinden de lopende horloges mooi en zouden ze graag houden; maar we moeten rondkomen van de AOW en dus is het belangrijk om een idee van de waarde te krijgen om te kiezen tussen verkopen en houden.:S Ook zijn we geïnteresseerd in het geboortejaar van de klokjes.
Ik heb me eerst op dit forum aangemeld nadat ik me ervan verzekerd had dat hier expertise voorhanden is. Ik ben zelf een volslagen leek op dit gebied en ik kijk m’n ogen uit!

Groet, Gerrie en Han.

P.S. Sorry, ik ben vergeten de laatste zes foto’s kleiner te maken. Ik zal het, hoop ik, nooit meer doen…

Hallo en welkom ,

Prijsbepaling is lastig omdat het vaak afhankelijk is van wie er intresse heeft maar belangrijk is merk,caliber uurwerk,materiaal,staat en werking.

De Bucherer is leuk,dat is een goed merk met een leuk uurwerk en hanghorloges worden wel verzameld maar hoeveel hij opbrengt is lastig maar denk toch wel een €50 mits lopend en niet beschadigd, deze zal jaren 60 zijn denk ik , de Seiko is een quartz en behoorlijk beschadigd, waarschijnlijk eind jaren 80,begin 90,die zou ik houden want brengt in deze staat een €10 op of zo, de certina is een dameshorloge uit 70’s,die worden nauwelijks verzameld ,daar krijg je slechts de goudwaarde voor en omdat het ene kleintje is zal dat niet veel zijn en de Milus heeft mindere plaat en loopt niet dus daar moet je ook aan goudprijs denken afhankelijk van wat er mee mis is, leeftijd zal zijn 50’s

Ps : ben geen expert maar gewoon een liefhebber/verzamelaar dus is puur wat ik ervan vind .

groeten GH

Beste Han en Gerrie,

Welkom!

Goudkleurig is iets anders dan goud. Als de kast goudkleurig is en het achterdeksel staalkleurig - wat zo te zien het geval is bij de Seiko, Certina en Milus, kun je er voor 98% van uitgaan dat het hier zg. doublé horloges betreft. Dat wil zeggen dat er een dun laagje goud opgedampt zit, varierend van 5 tot 20 micron.

Bucherer is een gerespecteerd Zwitsers Juweliershuis dat onder eigen naam een aantal horloges heeft laten maken en die in hun vestigingen verkocht zijn geweest.
Gezien de stijl denk ik het te kunnend dateren op de eind 60er tot begin 70er jaren.

De Seiko zal uit de 80er jaren dateren, terwijl de Certina weer uit de 70er jaren zal zijn.

De Milus zal van eind 40er jaren dateren.

Beste gekkehuus en Brutus,
Dank voor jullie mail en reacties; we hebben ze met belangstelling gelezen en wachten voorlopig een paar dagen op meer info. Onze beslissing zullen we per privé en/of hier laten weten. :wink:

Groet, G. & H.

Los even van al dan niet goud, zal er weinig vraag zijn naar dit soort horloges. Ik zou nog geen andere auto gaan bestellen in ieder geval. Als je de 100 Eur. haalt voor de set dan denk ik dat je spekkoper bent.

hans

Je hebt gelijk Brutus , stalen deksel komt zelden of nooit voor bij goud horloge,Milus is dus zeker geen goud, ook zie je dat de double laag op de lugs eraf is …

Beste Hanscptdg,

Waar heb ik aangegeven uit te zijn op een andere auto? Ik vroeg alleen om expertise en op dit soort zure reacties zat ik niet te wachten. Veel sterkte met de rest van je leven,

Groet, Han.

Hans geeft (ookal is het wat sec) gewoon antwoord op de door jou gestelde vraag?

Maargoed het kan natuurlijk bot over komen.

Oké, Hans gaf antwoord op mijn vraag… En inderdaad, het kwam bot over; sterker nog, het wás bot. Maar doe geen moeite, ik ben klaar hier.

Groet.

Jammer dat je jezelf door 1 reactie meteen uit het veld laat slaan, het zij zo.

Beste Berend,

Ik heb mijn leeftijd redelijk onbeschadigd bereikt door me niet te laten kleineren. Dank voor je goede bedoelingen.

Groet.